(ΑΝ) ΕΙΔΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ   /   ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ   /   ΗΜΕΡΗΣΙΟΣ ΤΥΠΟΣ   /   ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΡΘΡΩΝ

20/4/13: Σύσκεψη: Δημιουργία κεντρικού υδατοδρομίου στην Αττική
www.naftemporiki.gr
11/06/2013 - ΠΗΓΗ: Ε.Β.Ε. ΠΕΙΡΑΙΩΣ

Σύσκεψη: Δημιουργία κεντρικού υδατοδρομίου στην Αττική

Εκπρόσωποι των εταιρειών και στελέχη του ΟΛΠ αναζητούν χώρο στο παραλιακό μέτωπο

Στην αναζήτηση ενός κεντρικού υδατοδρομίου στο παραλιακό μέτωπο του Λεκανοπεδίου της Αττικής, για την οικοδόμηση αξιόπιστου αερομεταφορέα υδροπλάνων τα οποία θα τροφοδοτούν τουλάχιστον 12 περιφερειακά υδατοδρόμια, προχωρούν από κοινού εταιρείες υποψήφιων επενδυτών σε συνεργασία με Οργανισμούς.

Στο πλαίσιο αυτό, χθες πραγματοποιήθηκε ευρεία σύσκεψη μεταξύ εκπροσώπων εταιρειών και στελεχών του 
ΟΛΠ Α.Ε. στα κεντρικά γραφεία του Οργανισμού με κύριο θέμα την παραχώρηση χώρων ελλιμενισμού υδροπλάνων στο λιμάνι του Πειραιά. 

Ο ΟΛΠ Α.Ε., ο οποίος έχει λάβει μέρος σε προηγούμενες συσκέψεις κατά τη διαμόρφωση της πολιτικής αεροδιαδρόμων υδροπλάνων, συμφώνησε με όλες τις ενδιαφερόμενες εταιρείες να εξετάσει και να προτείνει εντός του μήνα θέσεις ελλιμενισμού υδροπλάνων και διάθεση χερσαίων σταθμών επιβατών, μέσω συμφωνιών παραχώρησης. 

Παλαιότερα η AirSea Lines, η οποία ανέστειλε τη λειτουργία της, είχε ζητήσει ως βάση το Φάληρο, αλλά δεν έλαβε ποτέ τις απαιτούμενες άδειες. Στη σύσκεψη έλαβαν μέρος ο πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος του ΟΛΠ Α.Ε., Γιώργος Ανωμερίτης, ο πρέσβης του Καναδά στην Ελλάδα, Robert W. Peck, o πρόεδρος της MedCruise, Στ. Χατζάκος, εκπρόσωπος της εταιρείας Ελληνικά Υδατοδρόμια, ο αντιπεριφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γ. Πουσαίος και στελέχη εταιρειών του ΟΛΠ Α.Ε. 

Την επόμενη εβδομάδα αποφασίσθηκε να πραγματοποιηθεί νέα σύσκεψη προκειμένου να εξετασθούν τεχνικά θέματα, όπως τοποθεσία, χώρος προσθαλάσσωσης, συνδυασμός δρομολογίων με αυτά των πλοίων ακτοπλοΐας και κρουαζιέρας ειδικά το καλοκαίρι.

Ηδη τα συναρμόδια υπουργεία Ανάπτυξης και Ναυτιλίας έχουν ολοκληρώσει όλους τους νομοθετικούς σχεδιασμούς που απαιτούνται, ώστε να μπορέσουν να λειτουργήσουν με εύρυθμο και αποτελεσματικό τρόπο οι πρώτες αερογραμμές υδροπλάνων στη χώρα μετά το «ναυάγιο» της προηγούμενης απόπειρας της Air Sea Lines που σταμάτησε πρακτικά τις δραστηριότητές της το 2009, έπειτα από 4 χρόνια λειτουργίας δρομολογίων κατ’ αποκλειστικότητα σχεδόν στο Ιόνιο.

Για την επιστροφή των υδροπλάνων στην Ελλάδα υπάρχει ενδιαφέρον από Καναδούς και Ελληνες επενδυτές, καθώς και από αντίστοιχες εταιρείες από το Ντουμπάι και τις Μαλδίβες. Πέραν όμως αυτών που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν στόλο υδροπλάνων για τα νησιά και τεχνική βάση, ενδιαφέρον έχουν και πολλοί τοπικοί επιχειρηματίες στον τουρισμό που θέλουν για παράδειγμα να διασυνδέσουν τα νησιά-έδρα των ξενοδοχείων τους με το κοντινότερο μεγάλο αεροδρόμιο.

Ακρογωνιαίος λίθος πάντως για την οικοδόμηση ενός αξιόπιστου αερομεταφορέα υδροπλάνων θεωρείται η ύπαρξη ενός βασικού σταθμού επιβίβασης και απογείωσης (υδατοδρομίου) στην Αθήνα. 


Αποστολή με email Εκτυπώσιμη μορφή