Ενημέρωση   /   'Αρθρα-Δηλώσεις-Παρεμβάσεις   /   ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΡΘΡΩΝ

Χαιρετισμός Προέδρου Ε.Β.Ε.Π., Βασίλη Κορκίδη στην Ημερίδα SOLEC ΕΜΠΟΡΙΟ - ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ – ΕΞΑΓΩΓΕΣ «Το τρίπτυχο της εξωστρεφούς εταιρικής ανάπτυξης»
08/03/2024 - ΠΗΓΗ: Ε.Β.Ε. ΠΕΙΡΑΙΩΣ

Η ανάπτυξη της εξωστρέφειας θα έπρεπε να είναι σήμερα πολιτική προτεραιότητα. Και τούτο γιατί η προστιθέμενη αξία της εξωστρέφειας για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις δεν έχει γίνει αντιληπτή σήμερα, τουλάχιστον, όσο θα θέλαμε και στο εύρος που θα θέλαμε. Επί της ουσίας, το τρίπτυχο «εξωστρέφεια, ποιότητα και καινοτομία» αποτελεί στοιχείο μιας πολιτικής πάνω στην οποία ο χώρος των μικρομεσαίων επιχειρήσεων οφείλει να κινηθεί, προωθώντας πρωτίστως την καινοτομία και προβάλλοντας την ποιότητα.
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς διατηρεί στην κορυφή της ατζέντας του, τόσο το θέμα της ανάπτυξης της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων, όσο και της καινοτομίας, ως στοιχείου ικανού να δημιουργήσει νέα δεδομένα υπέρ της βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας. Γιατί το ζητούμενο σήμερα δεν είναι οι «ασκήσεις επί χάρτου» ούτε και οι αναφορές στις έννοιες που περικλείουν οι λέξεις «εξωστρέφεια, ποιότητα και καινοτομία», αλλά η επί του πεδίου βελτίωση της ανταγωνιστικότητας, άρα και της επιβίωσης των επιχειρήσεων σε ένα οικονομικό περιβάλλον που είναι ταχέως μεταβαλλόμενο και άκρως επικίνδυνο για όσους θεωρούν ότι τα κεκτημένα δεν μπορεί να απειληθούν από τον ανταγωνισμό. 
Η «ευκαιρία» που δημιούργησε η κρίση της πανδημίας ώθησε πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις να αναθεωρήσουν την μέχρι τότε πολιτική τους, στο πεδίο…  με «όχημα» την ψηφιακή τεχνολογία και τις πλατφόρμες, μέσα από τις οποίες διακινούνται όλων των ειδών τα αγαθά. Τα lockdown ήταν εκείνα που «σηματοδότησαν» την ανάγκη για «επαφές». Τα  lockdown ήταν εκείνα που έφεραν κοντά τον εμπορικό κόσμο με το αγοραστικό κοινό, σε μία συγκυρία που αν δεν είχε συμβεί, τα πράγματα σήμερα θα ήταν ίσως σχεδόν στατικά. 
Σήμερα, όταν μιλάμε για εξωστρέφεια εννοούμε επικοινωνία. Και η επικοινωνία σε όλα τα στάδια μίας επιχείρησης συνθέτει μια δυναμική, την οποία ο εκάστοτε επικεφαλής της επιχείρησης οφείλει να αξιοποιήσει. Δεν θα μπορούσαμε να μιλάμε για εμπορικές εξαγωγικές δραστηριότητες, για μεταφορές για logistics, αν δεν έχουμε στο μυαλό μας την εξωστρέφεια. 
Σήμερα όποιος δεν γίνεται γνωστός, όποιος στο πεδίο της ανταγωνιστικότητα δεν έχει καταστήσει γνωστή την παρουσία του είναι καταδικασμένος. Και δεν είναι μόνο αυτό. Όταν μιλάμε για καινοτομία σίγουρα δεν μιλάμε για αστροφυσική…. Για δυσνόητες έννοιες. Η καινοτομία δεν είναι άλλη από την υλοποίηση μία καινοτόμας σκέψης. Μιας σκέψης που στην ελληνική πραγματικότητα έχει συνδεθεί με την «πατέντα». Η οποία μπορεί να οδηγήσει σε συνέργειες. Και στο Ε.Β.Ε.Π., στο πλαίσιο της πολιτικής προώθησης της καινοτομίας, το δοκιμάσαμε επιτυχώς φέρνοντας κοντά επιχειρήσεις του ναυπηγοεπισκευαστικού τομέα της Γερμανίας και της Ελλάδας. 
Όσο για την ποιότητα είναι προφανές ότι τα ελληνικά προϊόντα δεν στερούνται ποιοτικών χαρακτηριστικών. Αλλά για να τα «ανακαλύψει» η αγορά αυτά τα χαρακτηριστικά πρέπει να προβληθούν. Άρα επανερχόμαστε στην εξωστρέφεια και στην χρήση των εργαλείων της.
Όπως και η οικονομία η οποία είναι κυκλική οφείλουμε να κατανοήσουμε και την «κυκλική σχέση», την κυκλικότητα του τρίπτυχου της εταιρικής ανάπτυξης «εξωστρέφεια, ποιότητα και καινοτομία». Οφείλουμε να αξιοποιήσουμε κάθε εργαλείο στο πεδίο για την βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων. Γιατί αν δεν το κάνουμε ο ανταγωνισμός είναι αμείλικτος…    
 


Αποστολή με email Εκτυπώσιμη μορφή