Ενημέρωση   /   'Αρθρα-Δηλώσεις-Παρεμβάσεις   /   ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΡΘΡΩΝ

Άποψη Προέδρου Ε.Β.Ε.Π., Βασίλη Κορκίδη, στην Real News - Φόβοι για νέα έκρηξη τιμών από την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα
05/02/2024 - ΠΗΓΗ: Ε.Β.Ε. ΠΕΙΡΑΙΩΣ

Τα πρώτα σημάδια από την αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα είναι ήδη εμφανή στο λιμάνι του Πειραιά. Tο πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου οι εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά έχουν μειωθεί κατά 45% και οι εξαγωγές κατά 1 4%, ενώ κατά 20% έχουν μειωθεί οι μεταφορτώσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι το λιμάνι του Πειραιά υποδεχόταν σε εβδομαδιαία βάση 50.000 εμπορευματοκιβώτια από την Ασία, ενώ εκτιμάται ότι τα εμπορεύματα που μεταφέρονται από πλοία τα οποία αναγκάζονται να κάνουν τον γύρο της Αφρικής για να φτάσουν στη Γηραιά Ήπειρο είναι αξίας άνω των 35 δισ. δολαρίων. Ήδη, οι συνέπειες φάνηκαν με την ανακοίνωση αναστολής παραγωγής από κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Tesla διευκρίνισε πως η παραγωγή της θα ανασταλεί για δύο εβδομάδες στο ευρωπαϊκό εργοστάσιο της από τις 29 Ιανουαρίου έως τις 11 Φεβρουαρίου, ενώ το εργοστάσιο της Volvo στο Βέλγιο πρόκειται να παραμείνει κλειστό για τρεις ημέρες, καθώς έχει έλλειψη κιβωτίων ταχυτήτων, η παράδοση των οποίων έχει καθυστερήσει εξαιτίας του γεγονότος ότι τα πλοία αναγκάζονται να κάνουν τον γύρο της Αφρικής. Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, ότι η πετρελαϊκή εταιρεία Shell σταμάτησε όλες τις μεταφορές της μέσω της Ερυθράς Θάλασσας ενώ και η BP έχει ανακοινώσει ότι θα διακόψει τις μεταφορές πετρελαίου με δεξαμενόπλοια μέσω της ίδιας διαδρομής. Επίσης, και η σουηδική εταιρεία επίπλων IKEA ανακοίνωσε ότι η κατάσταση στη Διώρυγα του Σουέζ θα προκαλέσει καθυστερήσεις. Tα ναύλα για τη μεταφορά των εμπορευμάτων που έρχονται από την Ασία έχουν τριπλασιαστεί. Συγκεκριμένα, από τα 1.850 ευρώ ημερησίως στις 12 Δεκεμβρίου, οπότε και ξεκίνησαν οι επιθέσεις των Χούθι στα πλοία, έχουν φτάσει στα 6.000 ευρώ σήμερα. Χαρακτηριστικό της κατάστασης που επικρατεί είναι το γεγονός ότι το κόστος μεταφοράς ενός τυποποιημένου εμπορευματοκιβωτίου από την Κίνα στην Ευρώπη έχει εκτοξευθεί σε περισσότερα από 4.700 δολάρια, όταν πριν από τη σύρραξη κόστιζε περίπου 1.000 δολάρια, σύμφωνα με τον δείκτη Freightos, μια πλατφόρμα κρατήσεων και πληρωμών για διεθνείς μεταφορές. Παράλληλα, τα εμπορικά πλοία, αποφεύγοντας, λόγω των επιθέσεων των Χούθι να διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ φτάνουν πλέον στην Ευρώπη με καθυστέρηση περίπου δύο εβδομάδων. Έτσι, προκύπτει πρόσθετο κόστος όσον αφορά τη μεταφορά των προϊόντων το οποίο σύμφωνα με οικονομολόγους και φορείς της αγοράς θα μετακυλιστεί στις τιμές των εισαγόμενων προϊόντων από την Ασία


Αποστολή με email Εκτυπώσιμη μορφή