Ενημέρωση   /   'Αρθρα-Δηλώσεις-Παρεμβάσεις   /   ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΡΘΡΩΝ

Χαιρετισμός Προέδρου Ε.Β.Ε.Π., κου Βασίλη Κορκίδη στην Ημερίδα «Πράσινες Τεχνολογίες και Ψηφιοποίηση στη ναυτιλιακή βιομηχανία της Ελλάδας και της Γερμανίας»
13/10/2023 - ΠΗΓΗ: Ε.Β.Ε. ΠΕΙΡΑΙΩΣ

Ο Πειραιάς και οι επιχειρήσεις όλων των κλάδων που περιβάλλουν το λιμάνι, δίνουν δυναμικά το παρόν μέσα από την υλοποίηση μίας ισχυρής εξωστρεφούς πολιτικής στον εξαγωγικό τομέα που το Επιμελητήριο υποστηρίζει, προτάσσοντας τα αδιαμφισβήτητα ποιοτικά χαρακτηριστικά των προϊόντων και των υπηρεσιών που οι επιχειρήσεις του πειραϊκού χώρου παράγουν και προσφέρουν. Ο Πειραιάς, ευελπιστεί να διατηρήσει ανοικτή την «πόρτα» συνεργασίας με τις Γερμανικές επιχειρήσεις, με επίκεντρο το λιμάνι του.

Σήμερα που ο ανταγωνισμός μεταξύ των ευρωπαϊκών και ασιατικών ναυπηγεικών μονάδων έχει ενταθεί η ανάπτυξη συνεργιών μεταξύ ελληνικών και γερμανικών επιχειρήσεων με συναφές αντικείμενο στην παραγωγή υλικών και αναλωσίμων για πλοία όλων των τύπων θα ενδυναμώσει την παρουσία τους τόσο στις ευρωπαϊκές όσο και στις ασιατικές μονάδες με πρόταγμα την ποιότητα των παραγόμενων προϊόντων για την οποία είναι θρυλικές τόσο οι γερμανικές όσο και οι ελληνικές επιχειρήσεις.

Η ημερίδα με θέμα «Πράσινες Τεχνολογίες και Ψηφιοποίηση στη ναυτιλιακή βιομηχανία της Ελλάδας και της Γερμανίας» είναι μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για να γίνει μία πρώτη αποτύπωση των πεδίων πάνω στα οποία μπορούν να αναπτυχθούν συνεργασίες και μάλιστα σε μία χρονική συγκυρία όπου η παγκόσμια ναυτιλία αναζητά στις νέες τεχνολογίες στην «ρότα της» για την πράσινη μετάβαση.

Σήμερα οφείλουμε να αξιοποιήσουμε τις θετικές παραμέτρους για το επιχειρείν στον ναυπηγικό τομέα δύο ισχυρών πόλων. Είναι γεγονός ότι η γερμανική ναυτιλιακή οικονομία κατέχει σημαντική θέση. Υπολογίζεται πως ο ετήσιος κύκλος εργασιών του κλάδου ανέρχεται σε 50 δισ. ευρώ και ότι υπάρχουν έως και 400.000 θέσεις εργασίας, που εξαρτώνται άμεσα ή έμμεσα από τη θαλάσσια οικονομία. Αλλά δεν πρέπει να διαλάθει της προσοχής μας της συνεισφοράς της ελληνικής ναυτιλιακής οικονομίας. Ο Πειραιάς, ως το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, αποτελεί τον γεωγραφικό πυρήνα της ελληνικής και της ελληνόκτητης ναυτιλίας όπου αναπτύσσονται οι δραστηριότητες των ναυτιλιακών φορέων και των άμεσα συνδεδεμένων κλάδων της οικονομίας. Σε συνδυασμό με το άρτια καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό που υπηρετεί τους τομείς αυτούς, δημιουργείται ένας ενιαίος και ισχυρός μηχανισμός ανάπτυξης οικονομικών συνεργειών που συνθέτει το ελληνικό ναυτιλιακό πλέγμα. Οι θαλάσσιες μεταφορές συνεισφέρουν περισσότερο από το 3% της ακαθάριστης προστιθέμενης αξίας και ανέρχονται συνολικά περίπου στο 7% του ΑΕΠ προσφέροντας σχεδόν 200.000 θέσεις εργασίας. Παρέχουν επίσης σημαντικές καθαρές εισροές στην ελληνική οικονομία. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες, με 5.514 πλοία, συνεχίζουν να επενδύουν σταθερά σε πλοία με μεγαλύτερη αποδοτικότητα και περιβαλλοντικά οφέλη. Το 2022 επένδυσαν πάνω από 5 δις δολάρια για την αγορά 228 πλοίων, ενώ δέσμευσαν πάνω από 3 δις δολάρια σε ναυπηγικά συμβόλαια.

Στην μεγάλη διεθνή αγορά των ναυπηγήσεων ελληνικές και γερμανικές εταιρίες πρέπει να έχουν ισχυρή παρουσία προτάσσοντας τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των προϊόντων τους, τις καινοτόμες λύσεις- προτάσεις για την ταχύτερη από τεχνολογικής άποψης πράσινης μετάβασης της ναυτιλίας.

Η ναυτιλία των Ελλήνων που, ως παγκόσμιος ηγέτης του κλάδου, βρίσκεται στην πρώτη γραμμή πρωτοβουλιών, ώστε να υιοθετηθούν βιώσιμες πολιτικές προς όφελος της αειφόρου ανάπτυξης, της προστασίας του πλανήτη και της εύρυθμης λειτουργίας του παγκόσμιου οικοσυστήματος. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο και το γεγονός ότι ο Πειραιάς σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης Xinhua-Baltic International Shipping Centre Development Index (ISCDI) βρίσκεται στην όγδοη θέση, μεταξύ των δέκα κορυφαίων πόλεων λιμένων, όπου χτυπάει η καρδιά της ισχυρότερης ναυτιλίας.

Ας γίνει ο Πειραιάς το «εφαλτήριο» για μια δυναμική ελληνογερμανική παρουσία σε ένα τομέα όπου η γερμανική και η ελληνική ναυτιλιακή οικονομία είναι εκ των ισχυρότερων στην ευρωπαϊκή οικονομία.


Αποστολή με email Εκτυπώσιμη μορφή