Ενημέρωση   /   'Αρθρα-Δηλώσεις-Παρεμβάσεις   /   ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΡΘΡΩΝ

Άρθρο προέδρου Ε.Β.Ε.Π., Βασίλη Κορκίδη, στη Ναυτεμπορική για συνέδριο «Wind in the Sails»
29/09/2023 - ΠΗΓΗ: Ε.Β.Ε. ΠΕΙΡΑΙΩΣ

Η συμβολή των εφοδιαστικών αλυσίδων στην επιτυχία της επιχειρηματικότητας και της ικανοποίησης αναγκών των καταναλωτών

Είναι ευρέως γνωστό ότι σχεδόν το 90% του παγκόσμιου εμπορίου διακινείται δια θαλάσσης. Η πρόσβαση λοιπόν σε κάθε είδους προϊόντα που παράγονται και μεταποιούνται οπουδήποτε στον κόσμο που σήμερα εννοούμε κρύβει πίσω της μια εφοδιαστική αλυσίδα το μήκος της οποίας ενίοτε συμπεριλαμβάνει και το τελευταίο μίλι. Η πλειοψηφία του καταναλωτικού κοινού, παρά το γεγονός ότι κατά την περίοδο της πανδημίας εξοικειώθηκε με τις ηλεκτρονικές αγορές, δεν γνωρίζει την σημασία της εύρυθμης λειτουργίας της εφοδιαστικής αλυσίδας ούτε φυσικά και τα προβλήματα που αυτή έχει και τα οποία επηρεάζουν την ανταγωνιστικότητα των προϊόντων που διακινούνται μέσα από αυτές. Είδαμε τον ανταγωνισμό να «παίζει» με τους χρόνους παραλαβής- παράδοσης, είδαμε τα κόστη να αλλάζουν κατά περίπτωση, ακούσαμε για την ψηφιοποίηση της εφοδιαστικής και για τα θετικά αυτής της εξέλιξης. Όλα αυτά ωστόσο που δεν είναι γνωστά στο ευρύ κοινό είναι γνωστά στον επιχειρηματικό κόσμο που δραστηριοποιείται τόσο στο εισαγωγικό όσο και στο εξαγωγικό εμπόριο ανά τον κόσμο.

Ας δούμε τα στοιχεία για να κατανοήσουμε την επιρροή της εφοδιαστικής στην επιχειρηματικότητα.  Στον θαλάσσιο δρόμο του μεταξιού, γιατί τώρα αναπτύσσεται και ο σιδηροδρομικός δρόμος του μεταξιού, μετέχουν 152 χώρες που έχουν υπογράψει έργα με το Πεκίνο ή έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να μετάσχουν του διαδρόμου γεγονός που μεταφράζεται αντιπροσωπευτικά στα δύο τρίτα του παγκόσμιου πληθυσμού και το 40% του παγκόσμιου ΑΕΠ.

Μιλάμε λοιπόν, για μία τεράστια αγορά στην οποία η εφοδιαστική παίζει τον κυρίαρχο πρωταγωνιστικό ρόλο. Αξίζει να σημειωθεί ότι  ο όγκος του εμπορίου μεταξύ της Κίνας και των χωρών που μετέχουν στην πρωτοβουλία BRI διπλασιάστηκε σε 2,07 τρισεκατομμύρια δολάρια ετησίως, μεταξύ 2013 και 2022 ενώ παράλληλα, δημιουργήθηκαν 421.000 νέες θέσεις εργασίας στις χώρες του BRI. Μόνο το 2022 τα 16.000 εμπορευματικά τρένα σε 84 διαδρομές έφτασαν σε 211 προορισμούς σε 25 ευρωπαϊκές χώρες από την Κίνα μέσω του σιδηροδρομικού δρόμου του μεταξιού επιστρέφοντας στην Κίνα με ευρωπαϊκά προϊόντα. Υπενθυμίζεται ότι η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας παγκοσμίως, με αξία 2.2 τρις δολάρια - που υπερβαίνει το 12% του συνολικού όγκου των παγκόσμιων εξαγωγών οι οποίες με τη σειρά τους αγγίζουν τα επίπεδα των 19 τρις δολαρίων.

Η δύναμη των αριθμών δεν αφήνει περιθώρια για παρανοήσεις περί του τρόπου που συμβάλλουν οι εφοδιαστικές αλυσίδες στην επιτυχία της επιχειρηματικότητας και της ικανοποίησης των αναγκών διεθνών καταναλωτών. Οι κινήσεις, λοιπόν, στην εφοδιαστική είναι καθοριστικές για το παγκόσμιο εμπόριο. Τούτου δοθέντος δράττομαι της ευκαιρίας να επισημάνω τον ρόλο του λιμανιού του Πειραιά, που Κινέζοι αξιωματούχοι έχουν παρομοιώσει με το «κεφάλι του δράκου» στις αναφορές τους για την «κατάληξη» του δρόμου του μεταξιού, αλλά και την σημασία του για τις εξαγωγές Κινεζικών προϊόντων στην Ευρώπη. Μην ξεχνάμε ότι τα λιμάνια είναι σημαντικοί κρίκοι της εφοδιαστικής.

Εσχάτως και η Ινδία, οι εξαγωγικές δραστηριότητες της οποίας δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητες «είδε» το λιμάνι του Πειραιά αλλά και της Θεσσαλονίκης ως κομβικής σημασίας λιμάνια- απολήξεις επί ευρωπαϊκού εδάφους για τον δικό της «δρόμο» που τώρα αναπτύσσει. Εκτιμώ ότι μελλοντικά οι δύο αυτοί «δρόμοι» θα λειτουργήσουν υπέρ του διεθνούς εμπορίου που αναζητά ανταγωνιστικά δεδομένα μέσα στην εφοδιαστική για την όσο το δυνατόν ταχύτερη αλλά και οικονομικότερη διακίνηση των εμπορευμάτων. Άλλωστε το παγκόσμιο εμπόριο δημιουργεί τις ροές και η εφοδιαστική τις εξυπηρετεί.

 


Αποστολή με email Εκτυπώσιμη μορφή