Ενημέρωση   /   'Αρθρα-Δηλώσεις-Παρεμβάσεις   /   ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΡΘΡΩΝ

Χαιρετισμός Προέδρου Ε.Β.Ε.Π., Βασίλη Κορκίδη, στις υποτροφίες «Blue Awards» της Σχολής Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς
21/10/2022 - ΠΗΓΗ: Ε.Β.Ε. ΠΕΙΡΑΙΩΣ

Γαλάζια οικονομία, ναυτιλιακή καινοτομία. Έννοιες με ιδιαίτερη σημασία και συνδρομή σε αυτό που στο επιχειρείν λέμε «κυκλική οικονομία». Τύχη αγαθή να βρισκόμαστε στον Πειραιά, που φιλοξενεί, την ισχυρότερη ναυτιλία του κόσμου. Τύχη αγαθή να έχουμε ένα Πανεπιστημιακό Ίδρυμα το οποίο επενδύει στην γνώση που σχετίζεται με την θάλασσα. Άλλωστε ως απόφοιτοι του Μεταπτυχιακού Προγράμματος M.Sc. in Shipping Management του Τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς, θα κληθείτε να επενδύσετε στο γνωσιακό αντικείμενο των σπουδών σας εμπλεκόμενοι ενεργά στα θέματα της Γαλάζιας Οικονομίας, αλλά και της ναυτιλίας γενικότερα. Σήμερα οφείλουμε να επενδύσουμε στην ναυτιλιακή καινοτομία που είναι τομέας έντασης κεφαλαίου και έντασης γνώσης, αλλά και να καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για την βελτίωση του γνωσιακού επιπέδου του έμψυχου δυναμικού που δραστηριοποιείται σε όλο το φάσμα των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων σε ξηρά και θάλασσα πάνω στις νέες τεχνολογίες που σχετίζονται με την προσπάθεια της ναυτιλίας, και όχι μόνο, στο πεδίο της πράσινης μετάβασης. Έχουν ωριμάσει οι συνθήκες για την υιοθέτηση μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής που θα αξιοποιεί τα δυνητικά πλεονεκτήματα του Πειραιά και ιδιαίτερα του ανθρώπινου δυναμικού με υψηλή κατάρτιση. Άλλωστε ο Πειραιάς αποτελεί μια ανεπτυγμένη και με υψηλή ειδίκευση και παραγωγικότητα «συστάδα» θαλάσσιας οικονομίας με παγκόσμιες διασυνδέσεις, αφού είναι το κέντρο μίας από τις σημαντικότερες ναυτιλιακές δυνάμεις στον κόσμο. Οφείλουμε επίσης να επενδύσουμε στην Γαλάζια Οικονομία καθώς σε παγκόσμιο επίπεδο, ο ΟΟΣΑ προβλέπει ότι από το 2030, πολλές βιομηχανίες που βασίζονται στις θάλασσες θα έχουν τη δυνατότητα να επιτύχουν ιδιαίτερα υψηλές αποδόσεις όσον αφορά στην προστιθέμενη αξία. Γνωρίζουμε ότι η παραγωγή της παγκόσμιας οικονομίας των θαλασσών εκτιμάται σήμερα σε 1,3 τρισ. ευρώ, ποσό το οποίο θα μπορούσε να υπερδιπλασιαστεί μέχρι το 2030. Αξίζει να διεκδικήσουμε μέρος αυτού του πλούτου…Η ναυτιλία του μέλλοντος, οι επιχειρήσεις τους μέλλοντος, είναι σίγουρο ότι θα αναζητήσουν στελέχη με υψηλή εξειδίκευση στις νέες τεχνολογίες. Η Ελλάδα παραμένει η κορυφαία ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο, καθώς οι Έλληνες πλοιοκτήτες με 5.514 πλοία ελέγχουν σήμερα περίπου το 21% του παγκόσμιου στόλου, σε όρους χωρητικότητας (dwt). Η συνολική χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου έχει αυξηθεί κατά 45,8% σε σύγκριση με το 2014, ενώ ακόμη και κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, δηλαδή από το 2019, η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 7,4%2. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 31,78% του παγκόσμιου στόλου πετρελαιοφόρων, το 25,01% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, το 22,35% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG), το 15,60% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χημικών & προϊόντων πετρελαίου, το 13,85% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς Υγροποιημένου Αερίου Πετρελαίου (LPG), το 9,33% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ο Πειραιάς έχει τη δύναμη να ηγηθεί, έχει το έμψυχο δυναμικό, έχει τη ζέση των νέων ανθρώπων…που σπουδάζουν στο Πανεπιστήμιο Πειραιά. Συγχαρητήρια και καλή σταδιοδρομία!

 

ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

 

Με ισχυρή πλειοψηφία ψηφίστηκε σήμερα η θέση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για πιο πράσινες θαλάσσιες μεταφορές και χαμηλές εκπομπές άνθρακα, προκειμένου να ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις με το Συμβούλιο για τη διαμόρφωση της τελικής νομοθεσίας. Σε σχετική παρέμβαση η ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και του ΕΛΚ και μέλος της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού, κ. Ελίζα Βόζεμπεργκ - Βρυωνίδη τόνισε ότι πρόκειται για ένα ρεαλιστικό και φιλόδοξο συμβιβαστικό κείμενο, που διασφαλίζει και διαφυλάσσει την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής και ελληνικής ναυτιλίας. Στο πλαίσιο αυτό, η Ελληνίδα ευρωβουλευτής, αρμόδια για θέματα μεταφορών, υπογράμμισε το γεγονός ότι στο τελικό κείμενο του συμβιβασμού εντάχθηκε η περιβαλλοντική αρχή "ο ρυπαίνων πληρώνει",  αλλά και η υποχρέωση των προμηθευτών καυσίμων να παρέχουν καύσιμα που πληρούν τις απαιτούμενες κοινοτικές προδιαγραφές στους λιμένες των Κρατών Μελών της ΕΕ. Πρόκειται για δύο πάγιες θέσεις της κ. Βόζεμπεργκ που υποστήριξε μάλιστα με την κατάθεση σχετικών τροπολογιών. 

 

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της παρέμβασης της Ελίζας Βόζεμπεργκ:

 

«Η προτεινόμενη νομοθεσία σχετικά με τη αύξηση της χρήσης ανανεώσιμων πηγών καυσίμων και καυσίμων χαμηλών εκπομπών άνθρακα στις θαλάσσιες μεταφορές στοχεύει εκτός από την προώθηση των βιώσιμων καυσίμων στη ναυτιλία και στην εισαγωγή ειδικών ρυθμίσεων για τα πλοία που φτάνουν ή αναχωρούν από λιμένες της ΕΕ. Σε αυτό το πλαίσιο, είναι ζωτικής σημασίας να αυξήσουμε σταδιακά το μερίδιο των καυσίμων αυτών σε όλους τους τομείς των μεταφορών, να σεβαστούμε την τεχνολογική ουδετερότητα αλλά και να εξασφαλίσουμε τα απαραίτητα κίνητρα για τη χρηματοδότηση της έρευνας και της ανάπτυξης στους εν λόγω τομείς.

Προκειμένου να διαφυλαχθεί η ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας επιχειρείται μια παγκόσμια προσέγγιση για τη σταδιακή μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στις θαλάσσιες μεταφορές. Στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο καταλήξαμε σε ένα ισορροπημένο συμβιβαστικό κείμενο, φιλόδοξο και ρεαλιστικό, στο οποίο δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην περιβαλλοντική αρχή "ο ρυπαίνων πληρώνει",  που αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο του περιβαλλοντικού δικαίου της ΕΕ. Σε αυτό τον τομέα προβλέπονται συγκεκριμένες συμβατικές υποχρεώσεις μεταξύ πλοιοκτητών και παρόχων εμπορικών υπηρεσιών. Παράλληλα, το κείμενο ενσωματώνει σε ικανοποιητικό βαθμό την υποχρέωση των προμηθευτών καυσίμων να παρέχουν καύσιμα που πληρούν τις απαιτούμενες κοινοτικές προδιαγραφές στους λιμένες των Κρατών Μελών της ΕΕ και αποτελεί τη σωστή βάση για την έναρξη των διαπραγματεύσεων για την τελική νομοθεσία».

 


Αποστολή με email Εκτυπώσιμη μορφή