Ενημέρωση   /   'Αρθρα-Δηλώσεις-Παρεμβάσεις   /   ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΡΘΡΩΝ

Το ελληνικό ναυτιλιακό cluster «Maritime Hellas» ταξιδεύει στη ΔΕΘ
27/09/2021 - ΠΗΓΗ: Ε.Β.Ε. ΠΕΙΡΑΙΩΣ

Η Ελλάδα διατηρεί τα πρωτεία και παραμένει η χώρα με τη μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη παγκοσμίως, με 4.901 πλοία. Η χώρα μας έχει καθιερωθεί σε κυρίαρχη δύναμη στη θάλασσα, ενώ οι Έλληνες πλοιοκτήτες συνεχίζουν να επενδύουν σε νέα και ενεργειακά αποδοτικά πλοία με στόχο την απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα. Η ελληνόκτητη ναυτιλία είναι η μεγαλύτερη παγκοσμίως και μπορεί να προσφέρει χιλιάδες θέσεις εργασίας, ενώ και η ελληνική σημαία εκτός από ποιοτική είναι πλέον άκρως ανταγωνιστική. Το οκτάμηνο φέτος ο ελληνικός εφοπλισμός επένδυσε πάνω από 4,8 δις δολάρια για την αγορά 274 πλοίων «second hand» και είναι στην κορυφή της λίστας των αγοραστών με τους κινέζους να ακολουθούν δεύτεροι με αγορές 221 πλοίων συνολικής αξίας 2,9 δις δολάρια σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking. Συγκεκριμένα, το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου του 2021 οι Έλληνες πλοιοκτήτες αγόρασαν μεταξύ άλλων 173 bulkers αξίας 2,84 δις δολαρίων, 64 δεξαμενόπλοια αξίας 1,29 δις, 27 πλοία containersαξίας 360 εκατ. δολαρίων και τέσσερα gas carrier αξίας 230 εκατ. δολαρίων. Από την πλευρά των πωλητών οι Έλληνες πλοιοκτήτες βρέθηκαν στη δεύτερη θέση με πωλήσεις 168 πλοίων αξίας 2,2 δις δολάρια, ενώ στην πρώτη θέση παραδοσιακά βρίσκονται οι Γιαπωνέζοι οι οποίοι το οκτάμηνο φέτος πούλησαν 190 πλοία αξίας άνω των 3 δις δολαρίων. Πέρυσι το αντίστοιχο οκτάμηνο, οι Κινέζοι πλοιοκτήτες είχαν βρεθεί στην πρώτη θέση, αγοράζοντας συνολικά 113 πλοία επενδύοντας 2,14 δις δολάρια, ενώ οι Έλληνες πλοιοκτήτες αγόρασαν 108 πλοία επενδύοντας 1,72 δις δολάρια. Έλληνες και Κινέζοι παραμένουν οι πιο δραστήριοι στις αγοραπωλησίες πλοίων τα τελευταία χρόνια. Συνολικά φέτος το οκτάμηνο οι αγοραπωλησίες πλοίων αυξήθηκαν σημαντικά σε σχέση με άλλες χρονιές, καθώς 1.327 πλοία άλλαξαν χέρια συνολικής αξίας 19,5 δις δολάρια με τα Bulkers να αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 50% των συναλλαγών με 637 πλοία. Η άνοδος των ναυλαγορών στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και στα containerships ευνόησαν τις συναλλαγές. Αντιθέτως το οκτάμηνο του 2020 λόγω και της πανδημίας οι αγοραπωλησίες είχαν «παγώσει» με αποτέλεσμα να αλλάξουν χέρια 702 πλοία, συνολικής αξίας 10,6 δις δολάρια, ενώ το 2019 την ίδια περίοδο είχαν αλλάξει χέρια 898 πλοία συνολικής αξίας 11,7 δις δολάρια. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες με 4901 πλοία, ελέγχουν το 19,42% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε τόνους dwt και ανά κλάδο δραστηριότητας ελέγχουν το 30,25% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων, το 14,64% του στόλου μεταφοράς χημικών και παραγώγων πετρελαίου, το 15,58% των υγραεριοφόρων LNG/LPG, το 20,04% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, το 9,53% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Σύμφωνα με την ΕΕΕ οι ελληνικές εταιρίες συνεχίζουν να επενδύουν σε νέα και ενεργειακά αποδοτικά πλοία, με τη μέση ηλικία του ελληνόκτητου στόλου τα 9,54 έτη, που είναι χαμηλότερη από τη µέση ηλικία του παγκόσμιου στόλου των 9,87 ετών. Σήμερα, 40 χρόνια μετά την ένταξη της Ελλάδας στην ΕΕ, ο ελληνόκτητος στόλος αντιπροσωπεύει το 58% του στόλου που ελέγχεται από την ΕΕ, αποτελώντας στρατηγικό κεφάλαιο για αυτήν και ακρογωνιαίο λίθο του ευρωπαϊκού ναυτιλιακού cluster. Στη πλώρη της ναυτιλίας βρίσκονται πλέον η ψηφιοποίηση και ηλεκτρονική διακυβέρνηση του νηολογίου, καθώς και η προσπάθεια ενημέρωσης και προσέλκυσης των νέων μας στο ναυτικό επάγγελμα, ως αξιωματικοί και πληρώματα, στα χιλιάδες σύγχρονα ελληνόκτητα πλοία.

Το ελληνικό ναυτιλιακό cluster «Maritime Hellas» ταξιδεύει και φέτος στη Θεσσαλονίκη με σημεία προβολής και ενημέρωσης σε δύο περίπτερα της 85ης ΔΕΘ, του Ν.Ε.Ε. και του Ε.Β.Ε.Π.


Αποστολή με email Εκτυπώσιμη μορφή