Ενημέρωση   /   ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΡΘΡΩΝ

Άρθρο Προέδρου Ε.Β.Ε.Π., κου Βασίλη Κορκίδη, στο ΠΑΡΟΝ - «Ικανοποιητική εορταστική κίνηση στο λιανικό εμπόριο»
12/01/2024 - ΠΗΓΗ: Ε.Β.Ε. ΠΕΙΡΑΙΩΣ

Αύξηση κατέγραψαν οι πωλήσεις των εμπορικών καταστημάτων κατά την διάρκεια της εορταστική περιόδου των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, σε σύγκριση με την αντίστοιχη προηγούμενη, σύμφωνα με μια πρώτη αποτίμηση. Οι αρχικές μας προβλέψεις για αυξημένη επισκεψιμότητα στις στολισμένες αγορές, με σύμμαχο τον καλό καιρό, επιβεβαιώθηκαν από τις εικόνες που είδαμε σε όλες τις κεντρικές αγορές της Αττικής. Το αυξημένο δώρο Χριστουγέννων στους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα λόγω αύξησης της απασχόλησης και των μισθών είναι γεγονός πως πέρασε αυτούσιο στη κατανάλωση. Τα αποτελέσματα του γιορτινού τζίρου, αλλά και η κατανομή των πωλήσεων αναμένεται να δείξουν πως περίπου το 35% του διαθέσιμου εισοδήματος για κατανάλωση κατευθύνθηκε στα τρόφιμα και τα ποτά, ενώ το 65% σε όλους τους υπόλοιπους κλάδους του λιανικού εμπορίου. Η αύξηση του τζίρου τον Δεκέμβριο του 2023 εκτιμάται σε μονοψήφιο ποσοστό μεταξύ 6-7% που σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στον πληθωρισμό, ο οποίος μπορεί να μειώθηκε κάτω από 3%, αλλά σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στοιχεία που ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή στα τρόφιμα ανέρχεται στο 9% και στην ένδυση και την υπόδηση στο 6,4%. Αξίζει να σημειωθεί ότι με δεδομένο την γενικευμένη ακρίβεια, αλλά και τις αυξημένες δαπάνες που έχουν τα περισσότερα νοικοκυριά στο τέλος του χρόνου οι αγορές περιορίστηκαν για άλλη μια φορά στις αναγκαίες οικογενειακές και κοινωνικές υποχρεώσεις. Παραταύτα, ο τζίρος του λιανικού εμπορίου τον Δεκέμβριο του 2023 με εξαίρεση τα καύσιμα και τα οχήματα, ήταν ικανοποιητικός και ξεπέρασε τα 4 δις ευρώ. Αναλυτικότερα, στη πλειονότητα τους οι καταναλωτές ξόδεψαν για τις αγορές των εορτών τους πρωτίστως στα τρόφιμα για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι και δευτερεύοντος στα δώρα. Πέντε στους δέκα επέλεξαν για δώρα κυρίως τα είδη ένδυσης και υπόδησης, ενώ τέσσερις στους δέκα τα παιδικά παιχνίδια και τα καλλυντικά. Η τιμή πάντως για εννέα στους δέκα έπαιξε το καθοριστικότερο ρόλο για την επιλογή και αξία των προϊόντων, με την ποιότητα να έπεται. Αγοράστηκαν περισσότερα δώρα μικρότερης αξίας με τον μέσο όρο της απόδειξης να εκτιμάται στα 174 ευρώ. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε την περίοδο των εορτών οι πέντε στους δέκα δήλωσαν πως ξόδεψαν για δώρα έως 200 ευρώ, τρεις στους δέκα έως 500 ευρώ και δύο στους δέκα πάνω από 500 ευρώ και με προτίμηση στα επώνυμα προϊόντα.

Οι πωλήσεις το 2023 για το ελληνικό λιανεμπόριο έκλεισαν με θετικό πρόσημο, που όμως σε µμεγάλο βαθμό οφείλεται στις πληθωριστικές πιέσεις και δεν συνεπάγεται σε αντίστοιχη αύξηση της πραγματικής κατανάλωσης. Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ έδειξαν ότι κερδισμένες ήταν και πάλι οι µμεγαλύτερες επιχειρήσεις του εμπορικού κλάδου έναντι των μικρότερων, µε την πληθωριστική κρίση να προκαλεί στην πραγματικότητα διεύρυνση του χάσματος µμεταξύ τους. Ο ετήσιος τζίρος των πολύ μικρών εμπορικών επιχειρήσεων αυξήθηκε στα επίπεδα του 2%, ενώ των μεγαλύτερων αυξήθηκε πάνω από 4%. Επόμενος στόχος της αγοράς και πρώτη πρόκληση της νέας χρονιάς είναι οι χειμερινές εκπτώσεις με διαφοροποιημένες καταναλωτικές προτιμήσεις. Φαίνεται μάλιστα, πώς αρκετοί καταναλωτές περιμένουν να πραγματοποιήσουν τις προσωπικές τους αγορές κατά την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων οι οποίες κάνουν «πρεμιέρα» την Δευτέρα 8 Ιανουαρίου και θα ρίξουν «αυλαία» στις 29 Φεβρουαρίου 2024 δίνοντας στους καταναλωτές μια μακρά περίοδο ανακούφισης από την παρατεταμένη ακρίβεια.

 

 


Αποστολή με email Εκτυπώσιμη μορφή