(ΑΝ) ΕΙΔΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ   /   ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ   /   ΗΜΕΡΗΣΙΟΣ ΤΥΠΟΣ   /   ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΡΘΡΩΝ

3/7/2013: ΕΡΓΟΣΕ: Πύλη για την Κεντρική Ευρώπη θα γίνουν οι εγκαταστάσεις του ΟΛΠ
www.naftemporiki.gr
15/07/2013 - ΠΗΓΗ: Ε.Β.Ε. ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΕΡΓΟΣΕ: Πύλη για την Κεντρική Ευρώπη θα γίνουν οι εγκαταστάσεις του ΟΛΠ

Από το Σεπτέμβριο η μεταφόρτωση αυτοκινήτων σε συρμούς στο λιμάνι του Πειραιά

H επέκταση της σιδηροδρομικής γραμμής Ικόνιο - Θριάσιο μέσα στις εγκαταστάσεις του ΟΛΠ για μεταφόρτωση αυτοκινήτων σε συρμούς, η επανέναρξη του έργου «δίκτυο ραδιοκάλυψης (GSM-R)», στο πλαίσιο του συμβιβασμού με τη Siemens και η επίσπευση των διαδικασιών για συμβάσεις σιδηροδρομικών έργων ύψους 1,2 δισ. ευρώ, έως τις αρχές του 2014, συμπεριλαμβάνονται στις προτεραιότητες της διοίκησης της ΕΡΓΟΣΕ 

Τα παραπάνω ανέφερε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Κώστας Σπηλιόπουλος, ο οποίος βρίσκεται στο τιμόνι της ΕΡΓΟΣΕ περίπου 120 μέρες, παραχωρώντας την πρώτη συνέντευξη Τύπου έπειτα από πολλά χρόνια που είχε να δώσει διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ.

Οπως τόνισε ο κ. Σπηλιόπουλος, με την εξαίρεση των οδικών αξόνων που κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης, αυτή τη στιγμή τα σιδηροδρομικά έργα είναι τα μόνα μεγάλα έργα της χώρας που βρίσκονται σε εξέλιξη. 

Συγκεκριμένα, όπως έγραψε η «Ν» στο φύλλο της Δευτέρας, στον άξονα Πάτρας - Αθήνας - Θεσσαλονίκης, συνολικού μήκους 710 χλμ., υλοποιείται σταδιακά διπλή ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική γραμμή. Ειδικότερα, βρίσκονται σε εξέλιξη οι μελέτες και τα έργα για τη σύνδεση των λιμένων της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο, ενώ εξήρε τη σημασία της νέας γραμμής Νέου Ικονίου - Θριασίου, αλλά και τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο. 

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ σημείωσε ότι μέχρι τις αρχές του 2014 πρόκειται να συμβασιοποιηθούν έργα ύψους 1,2 δισ. ευρώ, ενώ στο επόμενο δεκαήμερο ολοκληρώνονται τα έργα της επέκτασης της γραμμής Θριάσιο - Ικόνιο, η οποία εισέρχεται πλέον μέσα στις εγκαταστάσεις του ΟΛΠ, όπου θα μπορούν να μεταφορτώνονται αυτοκίνητα σε συρμούς προκειμένου να προωθηθούν σιδηροδρομικώς στην Κεντρική Ευρώπη.

Τα πρώτα δρομολόγια αναμένεται ότι θα γίνουν το Σεπτέμβριο, ενώ οι εταιρείες εκτιμάται ότι θα κερδίσουν περίπου 10 ημέρες στις διαδρομές των φορτίων τους προς την Ευρώπη. Αξίζει να αναφερθεί ότι από το σταθμό διακίνησης οχημάτων του ΟΛΠ τα τελευταία χρόνια υπήρχε ραγδαία αύξηση που έφτασε και το 140%.

Siemens

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε και η αναφορά του κ. Σπηλιόπουλου στη διαγραφή ποσού 27,1 εκατ. ευρώ που θα προχωρήσει η 
Siemens στο πλαίσιο του συμβιβασμού που έχει συμφωνήσει η εταιρεία με το ελληνικό Δημόσιο και αφορά στο δίκτυο ραδιοκάλυψης (GSM-R). 

Οπως ανέφερε ο Κ. Σπηλιόπουλος, ήδη έχει γίνει η διαγραφή 16,5 εκατ. ευρώ, ενώ τις επόμενες μέρες πρόκειται να προχωρήσει η διαγραφή ακόμη 10,6 εκατ. ευρώ, ποσών που διεκδικούσε η γερμανική εταιρεία παρότι το έργο δεν έχει ολοκληρωθεί.

Σύμφωνα με το διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, στόχος της εταιρείας είναι να προχωρήσει η υλοποίηση του έργου, ώστε αυτό να παραδοθεί επιτέλους έπειτα από χρόνια σε χρήση.

Πρέπει, πάντως, να σημειώσουμε ότι στη σύμβαση για το δίκτυο ραδιοκάλυψης GSM-R στο σιδηροδρομικό άξονα Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας, που υπογράφηκε το 2006, το κόστος του έργου ορίστηκε στα 57,2 εκατ. ευρώ, χωρίς μάλιστα σε αυτό να περιλαμβάνεται και το κόστος του τερματικού εξοπλισμού το οποίο μπήκε σε ξεχωριστό διαγωνισμό ύψους 17 εκατ. ευρώ.

Με τον τρόπο αυτό το συνολικό κόστος του συστήματος GSM-R έφτασε στα 74,2 εκατ. ευρώ, όταν στο στρατηγικό σχέδιο του υπουργείου Μεταφορών προσδιορίζονταν στα 34,22 εκατ. ευρώ. Ομως, με συνεχείς αναθεωρήσεις το κόστος υπερδιπλασιάστηκε, ενώ το έργο, το οποίο έπρεπε να έχει παραδοθεί το 2009, δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί.

Με την ολοκλήρωση των έργων σε όλο το μήκος του δικτύου, τόνισε ο κ. Σπηλιόπουλος, η απόσταση Αθήνα- Θεσσαλονίκη θα καλύπτεται σε 3,5 ώρες, ενώ λιγότερο από 2 ώρες θα απαιτούνται για τη διαδρομή στο τμήμα Αθήνα - Πάτρα.

Πάντως, δεν έκρυψε τον προβληματισμό του για το ότι οι δολιοφθορές στο δίκτυο του 
ΟΣΕ έχουν κόστος πάνω από 60 εκατ. ευρώ ετησίως για τον Οργανισμό. 

Η κινητικότητα

Μέσω ΟΛΠ προωθήθηκαν στην Ευρώπη το 2009 103.206 οχήματα, το 2010 246.801 (139,13%) οχήματα, το 2011 328.996 (33,3%) οχήματα και το 2012 403.970 (22,79%) οχήματα. Τα αποτελέσματα αυτά, παρά την καθίζηση στην εσωτερική αγορά αυτοκινήτου με τα αρνητικά πρόσημα, συνεχίζουν να δίνουν θετικά αποτελέσματα στον ΟΛΠ και το Car Terminal. 


Αποστολή με email Εκτυπώσιμη μορφή