(ΑΝ) ΕΙΔΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ   /   ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ   /   ΗΜΕΡΗΣΙΟΣ ΤΥΠΟΣ   /   ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΡΘΡΩΝ

4/6/2013: Patrick Verhoeven: Ενστάσεις από τα ευρωπαϊκά λιμάνια
www.naftemporiki.gr
19/06/2013 - ΠΗΓΗ: Ε.Β.Ε. ΠΕΙΡΑΙΩΣ

Patrick Verhoeven: Ενστάσεις από τα ευρωπαϊκά λιμάνια

Η πρόταση της Κομισιόν μπορεί να δημιουργήσει επενδυτικά εμπόδια»

Στην ανάπτυξη της εμπορευματικής κίνησης μέσω των ευρωπαϊκών λιμανιών και της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων αποσκοπούν οι νέες προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη μετεξέλιξη των ευρωπαϊκών λιμένων και τη νέα ευρωπαϊκή πολιτική.

Τις επισημάνσεις αυτές έκανε ο επίτροπος Μεταφορών της Ε.Ε., Siim Kallas, στη διάρκεια της γενικής συνέλευσης του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Λιμένων (ESPO) στη Βάρνα, και ο οποίος ονόμασε τα λιμάνια «Μηχανή Ανάπτυξης», ενώ ζήτησε πλήρη οικονομική διαφάνεια στο σύνολο των λειτουργιών τους, των διαδικασιών ανάπτυξης και του μετασχηματισμού τους. 

Ωστόσο, από πλευράς ESPO, διατυπώθηκαν ενστάσεις σε ό,τι αφορά τη πιθανή σύγχυση αρμοδιοτήτων στα λιμάνια, κάτι που μπορεί να έχει επιπτώσεις στις επενδύσεις.

Βασικές αρχές

Οι βασικές αρχές πολιτικής της ESPO στα λιμάνια, από το 2007, είναι ο ανταγωνισμός, η αποδοτικότητα, η διαφάνεια και η προστασία του περιβάλλοντος. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν, μετοχικά τα 319 βασικά λιμάνια της Ευρώπης ανήκουν κατά 97% στο Δημόσιο, την Αυτοδιοίκηση, τα Επιμελητήρια και τους χρήστες, ενώ μόνο το 3% βρίσκεται εξολοκλήρου σε χέρια ιδιωτών.

«Από τη μία πλευρά, αναγνωρίζουμε το γεγονός ότι η πρόταση κανονισμού κάνει ένα πρώτο σημαντικό βήμα προς τη δημιουργία μεγαλύτερης οικονομικής διαφάνειας», δήλωσε ο γενικός γραμματέας του ESPO, Patrick Verhoeven, ενώ προσέθεσε: 

«Εκτιμούμε ακόμα ότι η πρόταση αναγνωρίζει τον κεντρικό ρόλο της λιμενικής Αρχής και επιβεβαιώνει, σε κάποιο βαθμό, την αυτονομία της. Την ίδια στιγμή, ωστόσο, η πρόταση διαχέει ευρείες αρμοδιότητες και σε άλλες αρχές, ενώ ορισμένες από τις προτεινόμενες διαδικασίες μπορεί να οδηγήσουν σε επιβλαβείς παρεμβολές σχετικά με την εμπορική ελευθερία των λιμένων, την ικανότητά τους να επενδύσουν και διοικητικές ευθύνες τους».

Στη γενική συνέλευση και στις εργασίες του Συνεδρίου που ακολούθησε, πήραν μέρος ο πρόεδρος της Eνωσης Λιμένων Ελλάδος 
ΕΛΙΜΕ , Γιώργος Ανωμερίτης, και ο πρόεδρος της Eνωσης Λιμένων Κρουαζιέρας Μεσογείου (MedCruise), Σταύρος Χατζάκος. 

Εντονη ήταν και η γενική ελληνική παρουσία, εφόσον οι κύριοι συντονιστές των εργασιών του Συνεδρίου ήταν οι καθηγητές κ.κ. Ηρακλής Χαραλαμπίδης (Πανεπιστήμιο Αμστερνταμ), Αθανάσιος Πάλλης (Πανεπιστήμιο Αιγαίου), με κεντρικό εισηγητή τον επικεφαλής του Τομέα των Λιμένων της Ευρ. Επιτροπής (DG Move), Δημήτριο Θεολογίτη. 


Αποστολή με email Εκτυπώσιμη μορφή