(ΑΝ) ΕΙΔΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ   /   ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ   /   ΗΜΕΡΗΣΙΟΣ ΤΥΠΟΣ   /   ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΡΘΡΩΝ

14/3/13: Αυξημένες ναυπηγήσεις το 2013 εμφάνισαν οι Ελληνες εφοπλιστές
www.naftemporiki.gr
26/03/2013 - ΠΗΓΗ: Ε.Β.Ε. ΠΕΙΡΑΙΩΣ

Αυξημένες ναυπηγήσεις το 2013 εμφάνισαν οι Ελληνες εφοπλιστές

Επενδύσεις: Προχώρησαν σε 20 παραγγελίες συνολικής αξίας άνω των 2,18 δισ. δολ. - Ποια ναυπηγεία προτιμούν

Αυξημένη επενδυτική δραστηριότητα επέδειξαν τους δύο πρώτους μήνες του 2013 οι Ελληνες εφοπλιστές, καθώς προχώρησαν σε περισσότερες παραγγελίες νεότευκτων πλοίων από το αντίστοιχο διάστημα του 2012. Παράλληλα, έπειτα από ένα διάλειμμα ενός έτους, έστρεψαν και πάλι το ενδιαφέρον τους προς τα ναυπηγεία της Κορέας, όπως και το 2011. 

Το 2012, τα ναυπηγεία της Κίνας είχαν κερδίσει την προτίμηση των Ελλήνων εφοπλιστών. Οι δύο αυτές ναυπηγικές δυνάμεις της Απω Ανατολής αλλά και η τρίτη δύναμη, η Ιαπωνία, προωθούν αυτή την περίοδο σημαντικά χρηματοδοτικά εργαλεία (έγραψε πρόσφατα η «Ν») μέσω κρατικών οργανισμών χρηματοδότησης, προκειμένου να προσελκύσουν Ελληνες και άλλους εφοπλιστές να ναυπηγήσουν πλοία, ώστε να στηρίξουν τη ναυπηγική τους βιομηχανία.

Αναλυτικότερα, σε ό,τι αφορά τη ναυπηγική δραστηριότητα, σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε ο ναυλομεσιτικός οίκος Golden Destiny τους δύο πρώτους μήνες του 2013 τα ελληνικά εφοπλιστικά συμφέροντα προχώρησαν σε 20 παραγγελίες νεότευκτων πλοίων συνολικής αξίας άνω των 2,18 δισ. δολ. και συνολικής μεταφορικής ικανότητας 1,51 εκατ. dwt, έναντι 13 νέων παραγγελιών το πρώτο δίμηνο του 2012 συνολικής μεταφορικής ικανότητας 0,9 εκατ. dwt και 773 εκατ. δολ. επενδεδυμένων κεφαλαίων. Οι Ελληνες προχώρησαν στην παραγγελία έξι πλοίων ξηρού φορτίου, επτά δεξαμενόπλοιων, δύο πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, τριών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και δύο ειδικών πλοίων (special projects). 

Η πρωτιά

Τη μερίδα των νέων παραγγελιών πήραν τα ναυπηγεία της Κορέας (11 πλοία), με την Ιαπωνία να ακολουθεί με δυο πλοία και την Κίνα με μόλις ένα πλοίο. Τα υπόλοιπα ναυπηγούνται σε άλλα ναυπηγεία ανά τον κόσμο.

Τον προηγούμενο χρόνο, τα κινεζικά ναυπηγεία είχαν τον πρώτο λόγο μεταξύ των Ελλήνων εφοπλιστών με 53 πλοία και ακολουθούσαν τα κορεάτικα με 43 πλοία, ενώ τα ιαπωνικά ναυπηγεία ανέλαβαν τη ναυπήγηση μόλις εννέα πλοίων.

Ανα τύπο πλοίου στα κινεζικά ναυπηγεία παραγγέλθηκαν 33 bulk carriers, επτά δεξαμενόπλοια, δύο πλοία μεταφοράς υγραερίου (LPG Carriers), ένα πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) και δέκα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Στην Κορέα παραγγέλθηκαν μόλις τέσσερα πλοία ξηρού φορτίου, 16 δεξαμενόπλοια, δέκα LNG Carriers, έξι LPG Carriers, και δέκα containerships.

Στην Ιαπωνία παραγγέλθηκαν εννιά πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου. Από την παράθεση των παραπάνω στοιχείων είναι εμφανής η προτίμηση των Ελλήνων εφοπλιστών στα ναυπηγεία της Κορέας για τη ναυπήγηση πλοίων που ενσωματώνουν σύγχρονη τεχνολογία όπως είναι τα πλοία μεταφοράς αερίου.

Το 2011, 82 πλοία ελληνικών συμφερόντων παραγγέλθηκαν στην Κίνα, έναντι 91 στην Κορέα και 4 στην Ιαπωνία. Εξ αυτών στην Κίνα παραγγέλθηκαν 60 πλοία ξηρού φορτίου, δέκα δεξαμενόπλοια, και 12 containerships. Στην Κορέα 13 πλοία ξηρού φορτίου, 20 δεξαμενόπλοια, 24 LNG Carriers, και 34 containerships. Επίσης στην Ιαπωνία τρία πλοία ξηρού φορτίου και ένα δεξαμενόπλοιο.

Επισημαίνεται ότι το 2012 οι Ελληνες εφοπλιστές προχώρησαν σε νέες παραγγελίες 114 πλοίων συνολικής μεταφορικής ικανότητας 8,73 εκατ. dwt, πολύ λιγότερες από το 2011 που ήταν 185 πλοία, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 14,8 εκατ. dwt. Συνολικά, τα ελληνικά συμφέροντα επένδυσαν 5,04 δισ. δολ, έναντι 9,35 δισ. δολ το 2011.

Επίσης παγκοσμίως οι συνολικές παραγγελίες ανήλθαν στα 1.429 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 60,9 εκατ. dwt, έναντι 1.782 πλοίων, 100,2 εκατ. dwt to 2011. Σημειώθηκε δηλαδή μία μικρή μείωση κατά 19,8% σε αριθμό πλοίων. Το επενδεδυμένο κεφάλαιο ανήλθε στα 91,98 δισ. δολ. έναντι 93,7 δισ. δολ το 2011, χωρίς ωστόσο να έχουν γίνει γνωστές οι αξίες όλων των υπό παραγγελία πλοίων. 

Τα κινεζικά συμφέροντα

Στη διάρκεια του 2012, τα κινεζικά εφοπλιστικά συμφέροντα προχώρησαν σε παραγγελίες 164 πλοίων συνολικής μεταφορικής ικανότητας 14,05 εκατ. dwt και συνολικής αξίας άνω των 4,98 δισ. δολ. Το 2011 οι Κινέζοι είχαν δώσει 295 παραγγελίες συνολικής αξίας 6,88 δισ. δολ. και μεταφορικής ικανότητας 19,8 εκατ. dwt. Στη διάρκεια των δύο πρώτων μηνών του τρέχοντος έτους, οι Κινέζοι εφοπλιστές προχώρησαν στην παραγγελία 27 πλοίων, έναντι 12 πλοίων το πρώτο δίμηνο του 2012, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 3,35 εκατ. dwt και αξίας 0,91 δισ. δολ. 

ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - lkar@naftemporiki.gr 


Αποστολή με email Εκτυπώσιμη μορφή