Ενημέρωση   /   'Αρθρα-Δηλώσεις-Παρεμβάσεις   /   ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΡΘΡΩΝ

Άρθρο προέδρου Ε.Β.Ε.Π. στην ΑXIA NEWS (18/02/2022)- Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ερευνά το ηλεκτρονικό εμπόριο εκτός ΕΕ
18/02/2022 - ΠΗΓΗ: Ε.Β.Ε. ΠΕΙΡΑΙΩΣ

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε πρόσφατα μια έρευνα για το ηλεκτρονικό εμπόριο και τα αγαθά εκτός της ΕΕ των 27 χωρών μελών. Τα αποτελέσματα θα τροφοδοτήσουν μια εξωτερική μελέτη των τελωνειακών και φορολογικών πτυχών της συναλλαγής με αγαθά από τρίτες χώρες που παραγγέλθηκαν ηλεκτρονικά από καταναλωτές της ΕΕ. Η εκρηκτική ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, που επιταχύνθηκε από την πανδημία, ξεπερνώντας το 2021 τα 700 δις ευρώ έχει δημιουργήσει σημαντικές προκλήσεις για τις τελωνειακές και φορολογικές αρχές που πρέπει να αντιμετωπίσουν τους όγκους δεμάτων που προκύπτουν για φορολογικούς και δασμολογικούς σκοπούς.

 

Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς με τον τζίρο του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας να έχει φτάσει τα 14 δις ευρώ το 2021 θα συμμετέχει, μέσω της EuroCommerce, στην έρευνα και ζητά απαντήσεις από τα μέλη της, όπως την ΕΣΕΕ και το ΕΒΕΠ με απόψεις και τα σχόλια έως τις 18 Φεβρουαρίου. Ως εκ τούτου θα υποβάλουμε κοινά εθνικά σχόλια που θα προκύψουν, απαντώντας έτσι στην Επιτροπή. Ορισμένες μάλιστα από τις ερωτήσεις αφορούν περισσότερο τις εταιρείες και ως φορείς τις ενθαρρύνουμε να υποβάλουν απευθείας τις επιπλέον εξειδικευμένες από την εμπειρία τους απαντήσεις, έως την προθεσμία της 10ης Μαρτίου 2022. Η ανάγκη ανταγωνισμού επί ίσοις όροις για την προώθηση της διαδικτυακής καινοτομίας στην Ευρώπη είναι επιτακτική.

 

Μετά την ψηφοφορία στα τέλη Ιανουαρίου στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο σχετικά με την τελική θέση σχετικά με τον Νόμο για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες, η Επιτροπή, το Συμβούλιο και το Κοινοβούλιο πραγματοποίησαν τον πρώτο τριμερή διάλογο τους για να καταλήξουν σε συμφωνία σχετικά με τις διατάξεις του Digital Services Act (DSA). Το Συμβούλιο έχει μια θέση που κλίνει περισσότερο προς τα συμφέροντα των επιχειρήσεων παρά τη θέση του ΕΚ. Η Δανέζα εισηγήτρια του Κοινοβουλίου, Christel Schaldemose, η οποία ηγείται της διαπραγματευτικής της ομάδας, δήλωσε ότι θέλει να επικεντρωθεί σε σκοτεινά πρότυπα, απαγορεύσεις στοχευμένης διαφήμισης και νέους κανόνες προστασίας των καταναλωτών. Η Ομάδα του ΕΛΚ αντίστοιχα στοχεύει σε εξαιρέσεις για τα ΜΜΕ, αλλά δεν υπερβαίνει τον GDPR όσον αφορά την προστασία της ιδιωτικής ζωής.

 

Οι τριμερείς διάλογοι θα αφορούν τον ορισμό των ενεργών χρηστών. Η θέση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, είναι να υπολογίζει κάθε επισκέπτη του ιστότοπου ως ενεργό χρήστη και όχι με τη θέση που συνδέει τον ενεργό χρήστη με μια πραγματική πώληση. Αυτή η επιλογή κινδυνεύει να εντάξει πολλές μικρότερες διαδικτυακές αγορές που δεν ενέχουν συστημικό κίνδυνο στο πεδίο εφαρμογής του καθεστώτος της πολύ μεγάλης διαδικτυακής πλατφόρμας. Η πρόταση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου είναι να κατηγοριοποιηθούν τα προγράμματα εικονικής περιήγησης, ως «υπηρεσίες βασικής πλατφόρμας» και συμφωνήθηκε από όλα τα μέρη. Εν τω μεταξύ, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε την τελική της έκθεση σχετικά με την Τομεακή Έρευνά της για το Διαδίκτυο των Πραγμάτων στους καταναλωτές «IoT». Η έκθεση βρήκε μια αγορά χαρακτηρισμένη με υψηλά εμπόδια εισόδου και μικρό αριθμό κάθετα ολοκληρωμένων παικτών. Εκφράζει επίσης ανησυχίες σχετικά με την πρόσβαση στα δεδομένα, τη διαλειτουργικότητα και τις πρακτικές αποκλειστικότητας.

 

Η Επίτροπος Ανταγωνισμού, Μargaret Vestager, διατύπωσε την ιδέα πολιτικής συζήτησης για συνολική ρύθμιση στην αντιμετώπιση του θέματος του αριθμού των πλατφορμών. Οι ευρωπαϊκοί επιχειρηματικοί φορείς καλούν το Κοινοβούλιο να αποφύγει την έγκριση τροπολογιών που αντιβαίνουν σε γενικούς στόχους και κινδυνεύουν να καταστήσουν την Ευρώπη μη ανταγωνιστική. Θεωρούν πως υπάρχουν μη συναφείς στόχοι του DSA που περιλαμβάνουν δυσανάλογους περιορισμούς στη διαδικτυακή διαφήμιση, νέες διατάξεις προστασίας δεδομένων που αλληλεπικαλύπτονται ή συγκρούονται με τους υφιστάμενους κανόνες και μέτρα για τη βιωσιμότητα που καλύπτονται από υφιστάμενη ή προτεινόμενη νομοθεσία. Εξετάζοντας προσεκτικά τις αξιόπιστες επισημάνσεις για τα εμπορικά μας συμφέροντα και τις εκτενείς νέες απαιτήσεις σχετικά με τη χρήση ψηφιακών συστημάτων, οι εθνικοί φορείς θα πρέπει να προσπαθήσουμε να ακουστούν τα επιχειρήματά μας και να συνεχίσουμε να ενημερώνουμε σχετικά τις ελληνικές επιχειρήσεις.

 


Αποστολή με email Εκτυπώσιμη μορφή