Ενημέρωση   /   'Αρθρα-Δηλώσεις-Παρεμβάσεις   /   ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΡΘΡΩΝ

Χαιρετισμός Προέδρου Ε.Β.Ε.Π., κ. Βασίλη Κορκίδη στο 6ο ναυτιλιακό συνέδριο Aegean College
17/05/2024 - ΠΗΓΗ: Ε.Β.Ε. ΠΕΙΡΑΙΩΣ

Η χρονιά που διανύουμε έχει «αναγορευτεί» από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ως η «χρονιά της ναυτικής εκπαίδευσης». Η αναγόρευσης αυτή διόλου τυχαία δεν είναι καθώς οι τεχνολογικές εξελίξεις που ενσωματώνονται στα νεότευκτα ως επι το πλείστο πλοία απαιτούν πέραν των παραδοσιακών γνώσεων της ναυτικής ορολογίας ένα άλλο επίπεδο γνώσεων. Ταυτόχρονα η πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας με τα νέα καύσιμα που έχουν παρουσιαστεί απαιτούν επίσης ένα άλλο επίπεδο τεχνικών γνώσεων για την ορθό χειρισμό των νέων καυσίμων και όχι μόνο. 
 
Να θυμηθούμε το περίφημο «γηράσκω αεί διδασκόμενος»… Η διά βίου εκπαίδευση όσο και η διαρκής αναβάθμιση των δεξιοτήτων είναι απαραίτητο να συμβαδίζουν με τις συνεχείς τεχνολογικές αλλαγές και τις σύγχρονες απαιτήσεις της βιομηχανίας. Οι ικανοί ναυτικοί με ανεπτυγμένες γνωστικές δεξιότητες αποτελούν προαπαιτούμενο για την ασφαλή και τη φιλική στο περιβάλλον λειτουργία των πλοίων.
 
Στο σημείο αυτό οφείλω να επισημάνω ότι τόσο οι ναυτιλιακές διοικήσεις όσο και ο ιδιωτικός τομέας θα πρέπει να ενεργήσουν για να διασφαλίσουν ότι το περιεχόμενο της κατάρτισης διαμορφώνεται κατά τρόπο που να παρέχει δεξιότητες που ανταποκρίνονται στις τεχνικές βελτιώσεις του κλάδου και στους νέους κανόνες και κανονισμούς. Η αυριανή ναυτιλία θα προσφέρει θέσεις εργασίας, και μάλιστα καλά αμειβόμενες, σε εκείνους/εκείνες που θα έχουν το απαιτούμενο γνωσιακό επίπεδο.
 
Ποτέ η εκπαίδευση δεν ήταν «στατική». Πόσο μάλλον η ναυτική εκπαίδευση. Στην οποία ως χώρα με την ισχυρότερη ναυτιλία στον κόσμο οφείλουμε να επενδύσουμε. Μέχρι το 2026 η ναυτιλιακή βιομηχανία θα παρουσιάζει ένα έλλειμα της τάξης των 90.000 ποιοτικών αξιωματικών. Η μεγάλη αυτή πρόκληση δεν μας επιτρέπει να περιμένουμε, αλλά να αναλάβουμε πρωτοβουλίες που θα ενισχύουν την ναυτική εκπαίδευση καθιστώντας την ελκυστική για τους νέους μας.
 
Την εποχή που ο γιγαντισμός των πλοίων έχει καταστήσει το μέσο μέγεθός τους, υψηλής κεφαλαιακής συγκεντρώσεως δομή και την τεχνολογία του, αντικείμενο χειρισμών και συντήρησης από ανώτερης εκπαιδευτικής εξειδικεύσεως στελέχη, η «παραγωγή» ικανών στελεχών είναι η πρόκληση που θέτει ή ίδια η ναυτιλία.
 
Η ανάπτυξη των έξυπνων τεχνολογιών, των σύγχρονων επιχειρηματικών μοντέλων και των ικανοτήτων, δημιουργείται μια άλλη φάση γενιά παραγωγής στη θαλάσσια οικονομία…
 
Ήδη έχει δοκιμαστεί επιτυχώς, ο απομακρυσμένος έλεγχος πλοίου με δορυφόρους από απόσταση 8.000 χιλιομέτρων.
Ρομπότ που κατεβαίνουν σε δεξαμενές ή επιθεωρούν βλάβες υποβρυχίως.
Αισθητήρες που ελέγχουν ανά τρία δευτερόλεπτα όλα τα κρίσιμα σημεία, τη γέφυρα, το μηχανοστάσιο του βαποριού, καταγράφουν παρεκκλίσεις και υποδεικνύουν διορθωτικές κινήσεις.
Drones που εποπτεύουν τις θάλασσες και εντοπίζουν πειρατές και επικείμενους κινδύνους.
Γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας που παρέχουν κρίσιμες πληροφορίες στον χρήστη σε περίπτωση πυρκαγιάς στο πλοίο.
Άβαταρ που καθοδηγούν το πλήρωμα στην παροχή πρώτων βοηθειών εν πλω...
Τα «ευφυή» πλοία είναι σε φάση παραγωγής και χρήσης και θα επιτρέπουν τις αυτοματοποιημένες και βελτιστοποιημένες διαδικασίες στη λειτουργία τους…
Τα «έξυπνα» λιμάνια ήδη χρησιμοποιούν τεχνολογία και φιλοσοφία management με αποτέλεσμα τις πλέον ομαλές και ταχύτερες λειτουργίες στη λιμενική βιομηχανία που ζει μια σύγχρονη ανατροπή και επανάσταση στη παραγωγική του δραστηριότητα… 
 
Είσαστε τα αυριανά στελέχη που θα μετάσχετε, όχι ως θεατές, αλλά ως πρωταγωνιστές σε μια επανάσταση σε ένα τομέα από τον οποίο εξαρτάται το παγκόσμιο εμπόριο…  


Αποστολή με email Εκτυπώσιμη μορφή