Υπηρεσία Γ.Ε.ΜΗ./Υ.Μ.Σ.   /   Πληροφορίες ανά Νομική Μορφή   /   Υποκαταστήματα Αλλοδαπής   /   ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΡΘΡΩΝ

Υποκαταστήματα Αλλοδαπής
13/03/2025 - ΠΗΓΗ: Ε.Β.Ε. ΠΕΙΡΑΙΩΣ

Υποκαταστήματα Αλλοδαπής

 

Επισήμανση: Οι παρούσες πληροφορίες αφορούν κατά βάση υποκαταστήματα αλλοδαπής που ανήκουν στην Υπηρεσία ΓΕΜΗ του Επιμελητηρίου μας, αφού άλλα Επιμελητήρια πιθανόν να διαφοροποιούνται ελαφρώς ως προς επί μέρους ζητήματα. Το αρμόδιο Επιμελητήριο μπορείτε να εντοπίσετε από τη Δημοσιότητα ΓΕΜΗ https://publicity.businessportal.gr/ αναζητώντας την επιχείρηση που επιθυμείτε με βάση καλύτερα τον ΑΦΜ ή τον αρ. ΓΕΜΗ και ελέγχοντας το banner Αρμόδια Τοπική Υπηρεσία Γ.Ε.ΜΗ..

 

 

ΤΡΟΠΟΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ

 

Για τα Υποκαταστήματα Αλλοδαπής δυστυχώς δεν υπάρχουν ακόμη διαθέσιμες αιτήσεις μέσω του συστήματος του ΓΕΜΗ, επομένως όλες οι αιτήσεις γίνονται με Γενικές Αιτήσεις με αποστολή e-mailστο registry@pcci.gr στο οποίο επισυνάπτονται τα κατά περίπτωση απαιτούμενα δικαιολογητικά (βλ. κατωτέρω) σε μορφή PDFέως 10 MB έκαστο, η συμπληρωμένη και υπογεγραμμένη Αίτηση που βρίσκετε εδώ και τυχόν εξουσιοδότηση. Στο e-mailθα πρέπει να αναγράφονται τα στοιχεία της εταιρείας, το ονοματεπώνυμο και το προσωπικό τηλέφωνο του αποστέλλοντος το e-mail.

 

Τα κατά περίπτωση απαιτούμενα δικαιολογητικά που θα μας υποβάλλετε μέσω e-mail πρέπει να είναι υπογεγραμμένα, εκτός του εγγράφου που τυχόν εμφαίνεται ανά περίπτωση στη δημοσιότητα κάτω από την Ανακοίνωση ΓΕΜΗ που μας αποστέλλεται και ανυπόγραφο. Αν την Αίτηση υπογράφει πρόσωπο διαφορετικό από το νόμιμο εκπρόσωπο απαιτείται και εξουσιοδότηση με γνήσιο υπογραφής ή Apostilleαν υπογράφεται στο εξωτερικό (αν την Αίτηση υπογράφει δικηγόρος δεν είναι απαραίτητη η εξουσιοδότηση).

 

 

ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΙΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΔΟΣΗΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗΣ

 

Προϋπόθεση για να ανοίξει προς επεξεργασία οποιαδήποτε αίτηση είναι να έχουν καταβληθεί τα τέλη ΓΕΜΗ και το τέλος καταχώρησης. Το τέλος καταχώρισης αποστέλλεται στις περιπτώσεις των Γενικών Αιτήσεων από την Υπηρεσία μας με τη μορφή παραβόλου μέσω e-mail. Εφόσον έχουν καταβληθεί όλα τα τέλη, η ΥΓΕΜΗ διαθέτει 10 εργάσιμες ημέρες για να διεκπεραιώσει την Αίτηση.

Επιπρόσθετα, για να ολοκληρωθεί η καταχώρηση οποιασδήποτε πράξης θα πρέπει να ολοκληρωθούν τυχόν διορθώσεις τις οποίες σας υποδεικνύει η Υ.Γ.Ε.ΜΗ. μέσω e-mail ή τηλεφωνικά, αναλόγως την περίπτωση, οπότε και αναστέλλεται η ως άνω 10ήμερη προθεσμία.

 

 

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΕΛΕΓΧΟΝΤΑΙ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ

 

  1. Το αν έχουν δημοσιευθεί εμπρόθεσμα οι εγκεκριμένες ετήσιες οικονομικές καταστάσεις, τουλάχιστον της τελευταίας χρήσης.
  2. Το αν υπάρχει απουσία, για οποιονδήποτε λόγο, πάνω από έξι (6) μήνες νομίμου εκπροσώπου του υποκαταστήματος αλλοδαπής.
  3. Εφόσον οποιοδήποτε από τα προσκομιζόμενα δικαιολογητικά υπογράφεται στο εξωτερικό θα πρέπει η υπογραφή του υπογράφοντος το αλλοδαπό έγγραφο να έχει θεωρηθεί με τη θεώρηση Apostille (για όσες χώρες είναι συμβαλλόμενες στη Σύμβαση της Χάγης, άλλως με προξενική θεώρηση) και εφόσον είναι συνταγμένο σε αλλοδαπή γλώσσα θα πρέπει να είναι νόμιμα μεταφρασμένο στα ελληνικά σύμφωνα με το αρ. 48 ν. 4919/2022 (από Έλληνα δικηγόρο σύμφωνα με το αρ. 36 παρ. 2 περ. δ) του Κώδικα Δικηγόρων ή από Πιστοποιημένο Μεταφραστή του ΥπΕξ ή με άλλο τρόπο που προβλέπεται στην ελληνική ή ενωσιακή νομοθεσία). Από την υποχρέωση θεώρησης Apostille εξαιρούνται μόνον τα δημόσια έγγραφα προερχόμενα από την Κύπρο.
  4. Αν κάποιο από τα προσκομιζόμενα δικαιολογητικά υπογράφεται στην Ελλάδα (εάν αυτό επιτρέπεται από το δίκαιο της χώρας της έδρας της αλλοδαπής εταιρείας και από το καταστατικό της), μπορεί να υπογραφεί ενώπιον ΚΕΠ ή μέσω gov.gr.
  5. Το αν αναφέρονται στα προσκομιζόμενα δικαιολογητικά τα εξής στοιχεία των διοριζόμενων ως νομίμων εκπροσώπων του Υποκαταστήματος Αλλοδαπής: ονοματεπώνυμο, ονοματεπώνυμο γονέων, αρ. ταυτότητας ή διαβατηρίου, διεύθυνση, ελληνικό Α.Φ.Μ..
  6. Το αν αναφέρεται στα προσκομιζόμενα έγγραφα ο αριθμός ΓΕΜΗ και ο ΑΦΜ του υποκαταστήματος αλλοδαπής, καθώς και η επωνυμία του.
  7. Το αν οι αποφάσεις λαμβάνονται με ορθή απαρτία και πλειοψηφία.
  8. Το αν τα έγγραφα υπογράφονται από τα σωστά πρόσωπα.
  9. Εάν κάποιος από τους εταίρους ή ο νόμιμος εκπρόσωπος ή μέλος του οργάνου διοίκησης της αλλοδαπής εταιρείας που συμμετέχει στη λήψη απόφασης αναφορικά με το υποκατάστημα αλλοδαπής είναι αλλοδαπό νομικό πρόσωπο απαιτείταιη αποστολή νομιμοποιητικών εγγράφων, δηλαδή πρόσφατου πιστοποιητικού καλής λειτουργίας, πρόσφατου πιστοποιητικού εκπροσώπησης και τυχόν πρακτικού για ορισμό εκπροσώπου και για το νομικό αυτό πρόσωπο, προκειμένου η ΥΓΕΜΗ να μπορεί να επιβεβαιώσει ότι όλα τα προσκομιζόμενα δικαιολογητικά υπογράφονται από τα σωστά φυσικά πρόσωπα. Εφόσον πρόκειται για νομικό πρόσωπο αλλοδαπής, τα ως άνω νομιμοποιητικά θα πρέπει να φέρουν σφραγίδα apostilleκαι να είναι νομίμως μεταφρασμένα στα ελληνικά.

 

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΑΝΑΛΟΓΩΣ ΜΕ ΤΟ ΕΙΔΟΣ ΤΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ

 

  1. ΑΛΛΑΓΗ ΕΔΡΑΣ ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΟΔΑΠΗΣ
  2. ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ, ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΘΗΤΕΙΑΣ Η’ ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΝΟΜΙΜΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΟΔΑΠΗΣ
  3. ΕΠΕΚΤΑΣΗ/ΑΛΛΑΓΗ ΣΚΟΠΟΥ ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΟΔΑΠΗΣ
  4. ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΩΝ ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΟΔΑΠΗΣ
  5. ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ (ΔΙΟΙΚΗΣΗ, ΕΔΡΑ Κ.Α.) ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟΥ ΑΛΛΟΔΑΠΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ
  6. ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΚΑΙ ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΑΠΟ ΤΟ ΓΕΜΗ

 

 


Αποστολή με email Εκτυπώσιμη μορφή