Ενημέρωση   /   'Αρθρα-Δηλώσεις-Παρεμβάσεις   /   ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΡΘΡΩΝ

Άρθρο Βασίλη Κορκίδη στον Τόλη Λιαγουρόπουλο για την AXIA NEWS (09/07/2022) - Η «κυκλικότητα» της οικονομίας μας στη ναυτιλία και τουρισμό
15/07/2022 - ΠΗΓΗ: Ε.Β.Ε. ΠΕΙΡΑΙΩΣ

Η ναυτιλία και ο τουρισμός ήταν και παραμένουν εκ των βασικών πυλώνων της ελληνικής οικονομίας οι οποίοι και στην παρούσα διεθνή οικονομική συγκυρία χρήζουν της ιδιαίτερης προσοχής του εμπορίου και της βιομηχανίας. Και τούτο γιατί και οι δύο πυλώνες μπορούν να συνεισφέρουν με την δυναμική τους στην αναπτυξιακή τροχιά που έχει εισέλθει η χώρα, ελπίζω ανεπιστρεπτί, παρά τους σοβαρούς κλυδωνισμούς που καταγράφονται στη παγκόσμια οικονομία μεγάλο μέρος των οποίων αποδίδεται στο ενεργειακό. Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς έχει κάνει σειρά παρεμβάσεων καταθέτοντας και δέσμες προτάσεων για την διευκόλυνση της έλευσης επενδύσεων και στους δύο τομείς πέραν των προτάσεων που αφορούν σε αυτό καθ´αυτό το εμπόριο και την μεταποίηση.
 
Στη ναυτιλία είναι προφανές ότι η αναζωογόνηση του ναυπηγοεπισκευαστικού τομέα πέραν την επαναδραστηριοποίησης ενός μεγάλου αριθμού μικρομεσαίων, ως επι το πλείστων, επιχειρήσεων είναι προφανές ότι ανοίγει τους ορίζοντες για την ανάπτυξη συνεργιών με ομοειδούς χαρακτήρα επιχειρήσεις που είναι διάσπαρτες σε χώρες μέλη της ΕΕ. Όπως επίσης ανοίγει και τους ορίζοντες για την ανάπτυξη επιχειρηματικών σχημάτων που θα έχουν έδρα στην Ελλάδα με ότι αυτό συνεπάγεται. Υπενθυμίζω ότι το Ε.Β.Ε.Π. έχει αποστείλει σχετικά τις προτάσεις του στα συναρμόδια υπουργεία επι του θέματος. Επίσης οφείλω να υπενθυμίσω ότι με την δημιουργία του κατάλληλου «κλίματος» προσδοκούμε μια σειρά υπηρεσιών υποστηρικτικών προς τις ναυτιλιακές δραστηριότητες να δημιουργήσουν ένα νέο πόλο έλξης οικονομικών δραστηριοτήτων ανάλογων με εκείνες που σήμερα προσδίδουν κύρος αλλά και κέρδη για τις οικονομίες τους όπως στις περιπτώσεις της Μ. Βρετανίας και της Σιγκαπούρης.
 
Στο αντίποδα ο τουριστικός πυλώνας φαίνεται ότι φέτος, θα συνεισφέρει αναλογικά τα μέγιστα δυνατά, γεγονός με ιδιάζουσα σημασία για το εμπόριο και βέβαια την οικονομία. Τα στοιχεία για την καλοκαιρινή περίοδο είναι ενθαρρυντικά. Συγκεκριμένα, μόνο τον Ιούνιο, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Fraport και της ΥΠΑ, στα πέντε διεθνή αεροδρόμια του Νοτίου Αιγαίου προσγειώθηκαν περίπου 5.000 πτήσεις μεταφέροντας 800 χιλιάδες επιβάτες. Χαρακτηριστικό της υψηλής κίνησης που απολαμβάνουν τα αεροδρόμια είναι ότι, όπως μπορεί να παρατηρήσει κανείς από τους πίνακες πτήσεων ειδικά κατά τις ημέρες αιχμής, προσγειώνεται μια διεθνής πτήση ανά πέντε λεπτά. Σε αυτούς τους αριθμούς οφείλουμε να προσθέσουμε και τις προσεγγίσεις της κρουαζιέρας που θα είναι, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία αυξημένες κατά 25% σε σχέση με το 2019, χρονιά ρεκόρ του ελληνικού τουρισμού. Εκ των πραγμάτων καθίσταται εξόφθαλμα προφανές ότι σε ένα τέτοιο «πεδίο» η προσέλκυση επενδύσεων σε όλο το φάσμα των τουριστικών δραστηριοτήτων θα συμπαρασύρει αναπτυξιακά και το cluster των υπηρεσιών που προσφέρει το εμπόριο, η εστίαση και φυσικά η μεταποίηση. Σε μια «κυκλική» οικονομία η οποιαδήποτε επένδυση προερχόμενη από το εσωτερικό αλλά και το εξωτερικό προσδίδει δυναμική που σε τελική ανάλυση μετουσιώνεται σε αύξηση των θέσεων εργασίας άρα και συνακόλουθα σε αύξηση της κατανάλωσης αγαθών και υπηρεσιών.
 
Κλείνοντας σημειώνω ότι βρισκόμαστε σε μια ιδιάζουσα περίοδο, το πέρας της οποίας εξακολουθεί δυσδιάκριτο. Από την αρχή του έτους, «αυξήσεις, καθυστερήσεις και ελλείψεις» είναι οι λέξεις της χρονιάς. Ο πληθωρισμός έχει ενισχυθεί, απομυζώντας την ικμάδα των επιχειρήσεων, αλλά και τα διαθέσιμα εισοδήματα των νοικοκυριών. Ωστόσο ο επιχειρηματικός κόσμος διατηρεί τη ψυχραιμία και την αισιοδοξία του. Η ελληνική οικονομία έχει ανάγκη να προσελκύσει επενδύσεις και συνέργειες επιχειρήσεων, ώστε να τοποθετηθούν ανταγωνιστικά σε δυναμικούς τομείς της ελληνικής οικονομίας. Τα οικοσυστήματα της ναυτιλίας και του τουρισμού, δίνουν τη δυνατότητα στο ελληνικό «micro» επιχειρείν να γίνει ευρωπαικό μικρομεσαίο επιχειρείν.
 


Αποστολή με email Εκτυπώσιμη μορφή