Ενημέρωση   /   'Αρθρα-Δηλώσεις Προέδρου Ε.Β.Ε.Π.   /   ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΡΘΡΩΝ

Άρθρο προέδρου Ε.Β.Ε.Π., Βασίλη Κορκίδη, σε POLITICAL (9/11/2021)- Τα «αναμνηστικά μέτρα» θα περιοριστούν με την τρίτη δόση του εμβολίου
12/11/2021 - ΠΗΓΗ: Ε.Β.Ε. ΠΕΙΡΑΙΩΣ

Πολλά ειπώθηκαν, εν θερμώ, τις τελευταίες ημέρες αναφορικά με τα έκτακτα μέτρα περιορισμού της επιδημιολογικής κατάστασης, όπως της στοχοποίησης του εμπορίου, της εξόντωσης της εστίασης, του άτυπου lockdown της αγοράς, ενώ μετά και την εξειδίκευση τους ακούστηκαν παράπονα για μέτρα ασύμμετρα, ανισοβαρή και άδικα. Θα συμφωνήσω ότι στην εφαρμογή οριζόντιων μέτρων δεν πρέπει να υπάρχουν εξαιρέσεις σε εμπορικούς και επιχειρηματικούς χώρους, ακόμα και για τα τρόφιμα, αλλά θα διαφωνήσω με την προσέγγιση άλλης μιας απόλυτης καταστροφής. Εάν ο έμπορος, ο εστιάτορας, ο επαγγελματίας, αντί να ξεπερνά και να διαχειρίζεται με αισιοδοξία τα εμπόδια, διατυμπανίζει την απαισιοδοξία, την ανασφάλεια και τον φόβο του στον καταναλωτή, νομίζω τον έχασε. Είναι σαν να του λέει «μην έρθεις» στο μαγαζί μου, θα ταλαιπωρηθείς, αντί να του πεί, «έλα να εξυπηρετηθείς» σε ασφαλές περιβάλλον. Ειδικά ο μικρός και μικρομεσαίος της κάθε τοπικής αγοράς πρέπει να εκμεταλλευτεί την ευελιξία του, να διευκολύνει τον πελάτη του πιο γρήγορα, χωρίς τις ουρές των πολυκαταστημάτων και ειδικά για άλλη μια φορά, «να κάνει την ανάγκη, ευκαιρία».

Ο επιχειρηματικός κόσμος οφείλει να αντιμετωπίσει τα μέτρα όχι ως περιοριστικά, αλλά ως προληπτικά για να αποφύγουμε τα χειρότερα, που άλλωστε έχουμε βιώσει στο πρόσφατο παρελθόν. Σίγουρα τα έκτακτα μέτρα μας δυσκολεύουν και δεν μας διευκολύνουν, αλλά μας προστατεύουν. Σίγουρα έχουν κόστος και διαδικασία για τους καταναλωτές, αλλά αποτρέπουν τα «clickin - clickaway», τα «upanddown» και τα καταστροφικά lockdown. Η υπέρμετρη αντίδραση από τους επαγγελματίες και ο υπερβολικός θυμός προτρέπουν τον καταναλωτή να θυμώσει περισσότερο και τον αποτρέπουν να έρθει στο μαγαζί, κατάστημα, ταβέρνα και επιχείρηση, είτε από αντίδραση, είτε από την διαδικασία. Η κόπωση από την ένταση, τις μεταλλάξεις και τη διάρκεια της πανδημίας είναι έντονα αισθητή σε όλους, αλλά δεν πρέπει να έχουμε κοντή μνήμη, ούτε να αγνοήσουμε το SOS που εκπέμπουν τα νοσοκομεία της χώρας. Ας ξεκαθαρίσουμε εάν προτιμάμε ένα έλεγχο στη πόρτα από μια κλειστή πόρτα, ένα εμβόλιο από μια καθημερινή ταλαιπωρία, ένα rapidtest από ένα θετικό κρούσμα. Η σωστή εφαρμογή των μέτρων θα περιορίσει τον έλεγχο και τον χρόνο εφαρμογής τους στην αγορά, ενώ η τρίτη «αναμνηστική δόση» του εμβολίου θα μετατρέψει και τα μέτρα σε «αναμνηστικά».

 

Ας μην ξεχνάμε πως φτάσαμε σχεδόν τα 7.000 κρούσματα ημερησίως και κινδυνεύουμε να ξεπεράσουμε τα 10.000, ενώ χάνουμε σχεδόν 50 συνανθρώπους μας καθημερινά και έχουμε χάσει πάνω από 1.100 σε ένα μήνα. Ας λάβουμε επίσης υπόψη μας πως έχουμε επισήμως 600.000 ανεμβολίαστους και άγνωστο αριθμό δις εμβολιασμένων, που δεν έχουν μετά τη πάροδο του εξαμήνου εμβολιαστική κάλυψη με τα απαραίτητα αντισώματα που διασφαλίζει η τρίτη και αναμνηστική δόση. Το τέταρτο κύμα δυναμώνει ενόψει του χειμώνα και τουλάχιστον φέτος έχουμε την άμυνα του εμβολίου, που πρέπει μαζί με την πολιτεία και οι παραγωγικοί φορείς να αναδείξουμε ξανά με μια εκστρατεία πειθούς. Ως εκ τούτου, παρά το γεγονός πως τα μέτρα και οι έλεγχοι ήταν και εξακολουθούν να είναι δυσάρεστοι, οι άνθρωποι της αγοράς υποχρεούμαστε να τα σεβαστούμε και να τα εφαρμόσουμε σε όλους τους επαγγελματικούς χώρους, είτε ως εργαζόμενοι, είτε ως πελάτες. Τα έκτακτα μέτρα μπορεί να κάνουν προσωρινά τη ζωή μας δύσκολη και να έχουν κόστος, αλλά όλοι αναγνωρίζουμε, πως η ανθρώπινη ζωή δεν κοστολογείται.


Αποστολή με email Εκτυπώσιμη μορφή