Ενημέρωση   /   'Αρθρα-Δηλώσεις-Παρεμβάσεις   /   ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΡΘΡΩΝ

Άρθρο προέδρου Ε.Β.Ε.Π., Β. Κορκίδη, στην ΑΚΤΗ ΜΙΑΛΟΥΛΗ (16/7/2021) - ''Μεγέθυνση του Πειραιά σε ναυπηγοεπισκευαστικό και διαμετακομιστικό Hub''
30/08/2021 - ΠΗΓΗ: Ε.Β.Ε. ΠΕΙΡΑΙΩΣ

Με την ευκαιρία επαναλειτουργίας των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά - και ευελπιστούμε σύντομα της Ελευσίνας - η ευκαιρία ανασυγκρότησης και δυναμικής ανάπτυξης του ναυτιλιακού cluster είναι πλέον μονόδρομος. Μετά την επανεκκίνηση των Ελληνικών ναυπηγείων, το ναυτιλιακό cluster «MaritimeHellas», που έχουν συν-δημιουργήσει η Ε.Ε.Ε., το Ν.Ε.Ε. και το Ε.Β.Ε.Π. θα είναι εξαιρετικά χρήσιμο για την εμπορική ναυτιλία, αλλά και την ακτοπλοΐα, η οποία θα πρέπει να ξεκινήσει μια ρότα ανανέωσης του στόλου της. Παράλληλα, η διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας των ναυπηγείων, απαιτεί την ανάπτυξη όλων αυτών των ΜμΕ εταιρειών, που δραστηριοποιούνται  στον χώρο  του εφοδιασμού των πλοίων, των υπηρεσιών επισκευών, κατασκευών, εμπορίας ανταλλακτικών και, γενικά, στη θαλάσσια εφοδιαστική αλυσίδα. Οι «παραναυτιλιακές εταιρίες», αποτελούν τον μεγαλύτερο αριθμό και το ευρύτερο τμήμα του clusterπου σήμερα αριθμεί 222 μέλη.

Εταιρίες που άντεξαν τη 10ετία των μνημονίων και συνεχίζουν με επιτυχία στην περίοδο της πανδημίας, με εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό που αναγκάστηκε να μετακομίσει σε ξένες αγορές. Ο επαναπατρισμός των ελληνικών συμφερόντων εταιρειών και η μετεγκατάσταση επιχειρήσεων στη Ελλάδα, θα δώσει κίνητρο και όραμα στη νέα γενιά και νέες θέσεις εργασίας στη ελληνική οικονομία. Ο Πειραιάς, που φιγουράρει στην όγδοη θέση της πρώτης δεκάδας των διεθνώς αναγνωρισμένων λιμανιών και στην πέμπτη θέση της παγκόσμια κατάταξης των ναυτιλιακών κέντρων, σύμφωνα με τον Xinhua-BalticInternationalShippingCentreDevelopmentIndex, χρειάζεται άμεσα ένα ανταγωνιστικό θεσμικό  τελωνειακό πλαίσιο, φορολογικά κίνητρα και κατάργηση των όποιων μονοπολικών προνομίων ακόμα υφίστανται ή τείνουν να δημιουργηθούν, έτσι ώστε και μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες που ασχολούνται με τις επισκευές πλοίων και μηχανημάτων να ενισχύσουν τα γραφεία τους στον Πειραιά και, ακόμα καλύτερα, να συνεργαστούν με ελληνικές με αντίστοιχες δραστηριότητες. Η ευκαιρία να γίνει ο Πειραιάς το μεγαλύτερο ναυπηγοεπισκευαστικό και διαμετακομιστικό κέντρο διακίνησης ναυτιλιακών ανταλλακτικών, βιομηχανικών προϊόντων και τροφίμων της Μεσογείου και της Ευρώπης, δεν πρέπει να χαθεί. Απαιτείται, όμως, συνεργασία και συνέργια από όλους τους θεσμούς και τους εμπλεκόμενους φορείς για την χάραξη κοινής στρατηγικής άμεσης εφαρμογής. Σε μια περίοδο που οι εξαγωγείς και οι εισαγωγείς αντιμετωπίζουν σοβαρή διαταραχή στις θαλάσσιες αλυσίδες εφοδιασμού από το ξέσπασμα της πανδημίας, είναι σημαντικό να έχεις διαθέσιμα για προώθηση εμπορεύματα στο εξωτερικό, που έχουν κολλήσει σε λιμάνια σε όλο τον κόσμο. Επιπλέον, σε επιστολή προς την Επίτροπο Μεταφορών AdinaValean, την Εκτελεστική Αντιπρόεδρο της ΕΕ για τον Ανταγωνισμό MargretVestager, ζητήθηκε από την Επιτροπή να εξετάσει επειγόντως την κατάσταση, ιδίως από πλευράς ανταγωνισμού. Ευρύτερα, αυτές οι διαταραχές και το πρόσθετο κόστος έρχονται στην κορυφή των ταχέως αυξανόμενων παγκόσμιων τιμών των εμπορευμάτων και των τροφίμων. Ένα οργανωμένο λιμάνι, με καλή λειτουργία συνδυαστικών μεταφορών, μπορεί να περιορίσει χρόνο και υψηλότερες τιμές ή να διατηρήσει ασφαλή περιθώρια από τον πραγματικό κίνδυνο αύξησης των τιμών καταναλωτή τους επόμενους μήνες. Το Ε.Β.Ε.Π., υπέρμαχος των προσπαθειών αναζωογόνησης του συνόλου των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων, ευελπιστεί να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στο συντονισμό μιας κοινής προσπάθειας ανάδειξης και ανάπτυξης του Πειραιά σε ναυπηγοεπισκευαστικό και διαμετακομιστικό Hub. Με ιδιαίτερη ικανοποίηση, καταφέραμε ένα πάγιο αίτημα του Ε.Β.Ε.Π., από την ΑΑΔΕ, με τη μείωση του ελάχιστου χρόνου παραμονής εμπορευμάτων για Τελωνειακή αποθήκευση, από  60 σε 8 εργάσιμες ώρες, να συμβάλει στη μείωση της γραφειοκρατίας και την ενίσχυση των εξαγωγών, καθώς μείωσε αισθητά το κόστος των επιχειρήσεων και βοηθά τη προσέλκυση επενδύσεων στη λειτουργία μεγάλων εφοδιαστικών κέντρων. Η «ναυπηγική τρίαινα» έχει ανάγκη να στηριχθεί στην τεχνογνωσία που οι επιχειρήσεις αποκόμισαν από την πολύχρονη εμπειρία των ναυτιλιακών και άλλων δραστηριοτήτων που πρόσφεραν απλόχερα προστιθέμενη αξία στην ευρύτερη περιοχή του λιμανιού του Πειραιά. Πλέον, αναμένεται μια συνδυαστική ανάπτυξη των δραστηριοτήτων logistics και της ναυπηγοεπισκευής για να τον ανεβάσουν στις πρώτες θέσεις της δεκάδας των ισχυρότερων ναυτιλιακών κέντρων του κόσμου. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το επίπεδο της προσφοράς των υπηρεσιών logistics προσδιορίζει βασικές παραμέτρους για την αξιολόγηση της κατάταξης του λιμανιού. Η ανάπτυξη του Θριάσιου εμπορευματικού κέντρου είναι μία ακόμη ευκαιρία για προσέλκυση επενδύσεων, καθώς η Ελλάδα έχει αναγνωριστεί από μεγάλους ξένους επενδυτές σαν χώρα με δυνατότητες να μετασχηματιστεί σε σημαντικό κόμβο της εφοδιαστικής αλυσίδας για την Ευρώπη, ως ένα στρατηγικής σημασίας σταυροδρόμι μεταξύ Ανατολής και Δύσης, με μεγάλα έργα εν εξελίξει, όπως η αναβάθμιση των οδικών αξόνων και των σιδηροδρομικών μεταφορών, αλλά και το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο.

Το Θριάσιο εμπορευματικό κέντρο και οι προοπτικές που ανοίγει για τον κλάδο των logistics στην Ελλάδα είναι αξιοσημείωτες. Ο ευρύτερος Πειραϊκός χώρος δεν πρέπει να απωλέσει την ευκαιρία αξιοποίησης του «επιχειρηματικού τριγώνου» που σχηματίζουν τα ναυπηγεία του Κόλπου της Ελευσίνας, το Θριάσιο εμπορευματικό κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά. Υπάρχει σημαντικό περιθώριο για επενδύσεις σε πάρκα εφοδιαστικής αλυσίδας, σε χώρους αποθήκευσης, σε λιμένες νήσων, στο οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά και στη σιδηροδρομική διασύνδεση του Θριασίου με στρατηγικής σημασίας λιμάνια της χώρας. Τα logistics προσφέρουν ένα ανοικτό πεδίο για το επιχειρείν και στις πράσινες επενδύσεις σε τεχνολογίες για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και άλλες περιβαλλοντικά φιλικές τεχνολογίες, ψηφιακές εφαρμογές κλπ.

Ο Πειραιάς μπορεί να καθιερωθεί στο μεγαλύτερο hubPort και είναι πλέον θέμα χρόνου να πετύχει τον διπλό στόχο του.

 

 

 

 

 


Αποστολή με email Εκτυπώσιμη μορφή