Ενημέρωση   /   'Αρθρα-Δηλώσεις-Παρεμβάσεις   /   ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΡΘΡΩΝ

Επιστολή προέδρου Ε.Β.Ε.Π. στο NAVIGATOR ASSEMBLY 2022 (15/04/2022)- «Shipping Organisations and representatives of the Greek Maritime Cluster Embracing the change»
29/04/2022 - ΠΗΓΗ: Ε.Β.Ε. ΠΕΙΡΑΙΩΣ

Ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., Βασίλης Κορκίδης, απέστειλε με επιστολή τον χαιρετισμό και τα σχόλια του στην CEO του Navigator Shipping Consultants, Δανάη Μπεζαντάκου, στο πλαίσιο της ατζέντας των παρακάτω θεματικών συζητήσεων του Advisory Board Forum, όπου το Επιμελητήριο εκπροσωπήθηκε από τον Αντιπρόεδρο Κωστή Αχλαδίτη.

 

* Decarbonization

Η ναυτιλία έχει μάθει να προηγείται άλλων τομέων ως προς την προστασία του περιβάλλοντος. Να θυμίσω ότι η δημιουργία της HELMEPA που εστιάζει στην προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος αποτελεί μια πρωτοποριακή πρωτοβουλία η οποία εξελίχθηκε με την συνεργασία των Ελλήνων πλοιοκτητών αλλά και των Ελλήνων ναυτικών και σήμερα έχει θέσει τις βάσεις για την ανάπτυξη σε άλλες θαλασσινές χώρες αντίστοιχων MEPA’s. Η απανθρακοποίση της ναυτιλίας φυσικά δεν άφησε αδιάφορους τους Έλληνες πλοιοκτήτες. Μέσα από τον φορέα που εκφράζει απόλυτα τον Ελληνικό εφοπλισμό, την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών η ναυτιλία της χώρας τοποθετήθηκε επί του γενικότερου νομικού πλαισίου που προωθεί ο ΙΜΟ με απόλυτα τεκμηριωμένες θέσεις και τοποθετήσεις με γνώμονα πάντα την διαφύλαξη της ανταγωνιστικότητας της ναυτιλίας σε διεθνές περιβάλλον, την αποφυγή περιφερειακών πολιτικών στο όνομα της περιβαλλοντικής προστασίας που θα στρέβλωναν τον ανταγωνισμό, αλλά και με παρρησία αναφορικά με το κόστος της όλης προσπάθειας και τον επιμερισμό αυτού.

 

* Financial And Commercial Aspects

Οι οικονομικές και εμπορικές πτυχές της ναυτιλίας για τους παροικούντες την Μιαούλη είναι γνωστές. Θα επαναλάβω ότι το 96% σχεδόν του παγκόσμιου εμπορίου διακινείται διά θαλάσσης. Έχει ειπωθεί «μεταφορικά» ,και είναι μία πραγματικότητα, ότι αν σταματήσουν τα πλοία τότε ο μισός πλανήτης θα πεινάσει και άλλος μισός θα παγώσει. Σήμερα οι εξελίξεις στην Ρωσο-Ουκρανική σύρραξη με την επισιτιστική κρίση και το ενεργειακό κατέδειξαν με τον «δυνατότερο τρόπο» την αξία του πλοίου. Είναι γεγονός ότι σήμερα δεν επαρκεί ο παγκόσμιος στόλος των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένων αερίων (LNG) για να καλύψει και την μεταφορική ζήτηση αλλά και τη ζήτηση σε όγκους αερίων που με την διάθεσή τους στις αγορές θα έριχναν τις τιμές της ηλεκτροπαραγωγής και άρα του ανελαστικού κόστους στην παραγωγή ή και μεταποίηση προϊόντων. Τέλος είναι προφανής ο ρόλος των πλοίων στην εφοδιαστική η οποία ταλανίζεται σήμερα από την πανδημία αλλά και από το ενεργειακό.

 

* Human Element

Το ανθρώπινο δυναμικό, ο ναυτεργάτης όπως είναι ευρύτερα γνωστός ο όρος που χρησιμοποιείται για τους ναυτικούς ήταν και πιστεύω ότι θα συνεχίζει να είναι ο ακρογωνιαίος λίθος πάνω στον οποίο στηρίζεται το οικοδόμημα της ναυτιλίας. Ο Ελληνικός εφοπλισμός έχει να επιδείξει τρανταχτά ονόματα του ναυτιλιακού επιχειρείν που αποκόμισαν τις εμπειρίες εν πλω και τις οποίες μετέφεραν επιτυχώς αργότερα στην ξηρά δημιουργώντας εταιρίες που σήμερα ηγούνται μακράν του ανταγωνισμού σε διεθνές επίπεδο. Ο Ελληνικός εφοπλισμός στηρίζει την ελληνική ναυτοσύνη και είναι γνωστό ότι έχει ταχθεί υπέρ της αναβάθμισης σε όλα τα επίπεδα των σπουδών για την παραγωγή καταρτισμένων στελεχών καθώς γνωρίζει επακριβώς την σημασία του ανθρωπίνου στοιχείου.

 

* Smart Shipping

Οι τεχνολογικές εξελίξεις δεν ήταν δυνατόν να «αφήσουν έξω την ναυτιλία. Σήμερα μία πληθώρα εφαρμογών που ξεκινούν από το κτίσιμο ενός πλοίου, την «αρματωσιά» του (συστήματα ασφαλούς πλεύσης, απομακρυσμένου ελέγχου μηχανών και γέφυρας, εξοικονόμησης καυσίμων και μείωσης των εκπεμπόμενων αέριων ρύπων) μέχρι και τις χρωματικές επιστρώσεις αποτελούν ολόκληρα κεφάλαια αυτού που σήμερα ονομάζουμε Smart Shipping με το τελευταίο που αφορά στα «αυτόνομα πλοία» με ελάχιστο ή και καθόλου πλήρωμα να συγγράφεται από το επιστημονικό δυναμικό που παρουσιάζει νέες τεχνολογικές-ψηφιακές προτάσεις.

 

* Maritime Logistics

Οι ναυτιλιακές εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων «βγήκαν στην στεριά» θα μπορούσε να είναι ο τίτλος που επιγραμματικά απεικονίζει τις κοσμογονικές αλλαγές που συμβαίνει στην εφοδιαστική και γενικότερα στα ναυτιλιακά logistics εν μέσω πανδημίας αλλά και Ρωσω-Ουκρανικής σύρραξης χάρη της οποίας άλλαξαν «βιαίως» ορισμένες συνθήκες του short sea shipping. Η πλειοψηφία των ναυτιλιακών εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων εισήλθαν στο επίγειο τμήμα της εφοδιαστικής και των logistics επενδύοντας εκατομμύρια δολαρίων για την εξαγορά ή και απορρόφηση συνεργαζόμενων εταιριών. Οι επιχειρησιακές «τοποθετήσεις» των ναυτιλιακών εταιριών απ άκρου εις άκρον της εφοδιαστικής έχουν προξενήσει αλλαγές δομικού χαρακτήρα. Είμαστε ουσιαστικά στο κατώφλι αναδιαμόρφωσης των logistics σε ξηρά και θάλασσα χωρίς να μπορούμε να προδικάσουμε ποιο θα είναι το μοντέλο που θα προκύψει, ούτε το χρονικό εύρος που θα απαιτηθεί. Τα πάντα αλλάζουν και δεν είναι άστοχο να πούμε ότι τα maritime logistics βρίσκονται στις ιδιόμορφες συνθήκες ενός «παγκόσμιου οικονομικού πολέμου».


Αποστολή με email Εκτυπώσιμη μορφή